Gå til innhold

Briller, nattsyn og kontrast.


Terje S

Anbefalte innlegg

Jeg plages litt av at jeg får dårlig nattsyn med lite kontrast av brillene mine. Er det noen brillebrukere her inne som har forsket litt på bruk av diverse glass for å forbedre nevnte problem. Jeg har et vel nokså vanlige plastglass på mine, men vet ikke så mye mer om de enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastglass? Er det briller som til korrigeringsbruk eller solbriller? Er det solbriller, så vil de gjerne minske nattesynet litt ;D

Gjelder det "vanlige" briller, så er det gjengs at nattesynet gjerne lider noe når man ikke har 100% syn lenger, selv med ordentlige briller.  Uten at jeg kan utdype noe særlig mer enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige briller ja. Nattsynest er veldig bra uten briller, dvs kontrasten. Kontrasten forsvinner en del med briller, trolig pga glasset, og av og til også pga dugg, men det er en annen sak. Vurdere å prøve glass i stedet for plast, men mener det skal finnes noe high.end plast også. Polykarbonat eller noe i den duren. Bare lurer på om noen har tatt tak i problemet? Regner med jeg ikke er den eneste som irriterer seg litt over dette. Selv om jeg ser at det faktisk kan være en mulighet...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kunnskap om problemet, men har du prøvd linser? Hvis du har muligheten til å bruke det, kanskje det er bedre?

Hei!

Bruker linser selv og synes det er som oftest er bedre enn briller. Men når mørket kommer bytter jeg alikevel ofte til briller da linsene kan bli litt tørre på øyne når de utsettes for vind o.l. og ikke har solbriller å gjemme seg bak. Mine linser er av billigste sorten da.. mulig man ikke har samme problemet om man velger litt dyrere linser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...