Gå til innhold

Airflo 40+ Distance


Black Rat

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye liner og Airflo 40+ er defentivt ett som skal anskaffes. Men er litt forvirret, for på hver eneste nettbutikk her til lands er linene gul/grønn, gul/blå og gul/svart. For på airflos sin nettside er fargene helt forskjellig.

Derfor er jeg litt skeptisk om jeg får forrige generasjon av lina hvis jeg kjøper den i Norge? Bare lurer, at butikkene her til lands sitter på gamle liner, eller om bildene ikke er oppdaterte?

Black Rat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket et bilde jeg tok av liner jeg har hatt. Å jeg husket rett. fast int er lysgrønn. Synk 3 mørk grønn og synk 5 er mørk blå. Alle har Orange runningline.

Det er forty plus extreme distance. Kjøpt av 123friluft

Sjekket ut airflo sine sider å fant ikke extreme distance. Rart. Bra liner iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg litt skeptisk om jeg får forrige generasjon av lina hvis jeg kjøper den i Norge? Bare lurer, at butikkene her til lands sitter på gamle liner...

Ja dette er gamle liner! De har ligget på lager i minst to år. Jeg mener å huske at linene ble endret i 2011. Endringene innebar at fargen på skytelinen gikk fra gul til orange. Videre ble koblingen mellom klump og skyteline mer jevn og flytende for å unngå "knekk". En negativ ting var at klumpen på fast intermediate lina ikke lenger er 100% glass men mer grønnaktig, uten at det nødvendigvis har så mye å si.

Dette er den gamle lina:

http://mmfiske.no/?ItemID=1683

Dette er den nye:

http://www.fishtec.co.uk/buy.cfm/fly-lines/airflo-forty-plus-lines/40/yes/55162

Se mer her:

Vær også oppmerksom på at de nye linene har intermediate skyteline fom synk 3 (di3). Hvordan dette var på de gamle linene vet jeg ikke. Men Guideline skriver: "Alle densiteter har flytende skyteline."  ???

http://www.guideline.no/40%2B+Extreme+Distance.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlLQ0L.ips?template=norWebshop 

Dette er knallgode liner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de gamle linene i synk 3 og 5 (gul skyteline) som jeg har erfaring med, er skytelina intermediate. Dvs synker men sakte i forhold til klumpen. Liker det godt, spesielt ved fiske fra land.

I tillegg kan jeg tipse deg om at disse linene er ganske tunge og er gjerne en snøreklasse tyngre enn klassifiseringen tilsier. Fikk dette tipset fra Toggi i sin tid og har erfart det samme selv. Dvs. jeg bruker #6 liner til #7 stanga. Mener jeg har et #8 synk 3 til #8 stanga mi (Redington CPX) og det oppleves som for tungt for meg.

Også om jeg husker rett har slow intermediate fått lunken omtale her tildligere, mens fast intermediate er knallgod. Synk 3 bruker jeg helt klart mest og er helt supert. Den første 40+ lina jeg kjøpe fra en billig engelsk nettbutikk hadde ligget på lager lenge og fikk et kort liv. Nyere liner jeg har kjøpt har vart overraskende lenge, så sørg for å få nyeste utgaven. Lurt av deg å sjekke.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de gamle linene i synk 3 og 5 (gul skyteline) som jeg har erfaring med, er skytelina intermediate. Dvs synker men sakte i forhold til klumpen. Liker det godt, spesielt ved fiske fra land.

I tillegg kan jeg tipse deg om at disse linene er ganske tunge og er gjerne en snøreklasse tyngre enn klassifiseringen tilsier. Fikk dette tipset fra Toggi i sin tid og har erfart det samme selv. Dvs. jeg bruker #6 liner til #7 stanga. Mener jeg har et #8 synk 3 til #8 stanga mi (Redington CPX) og det oppleves som for tungt for meg.

Også om jeg husker rett har slow intermediate fått lunken omtale her tildligere, mens fast intermediate er knallgod. Synk 3 bruker jeg helt klart mest og er helt supert. Den første 40+ lina jeg kjøpe fra en billig engelsk nettbutikk hadde ligget på lager lenge og fikk et kort liv. Nyere liner jeg har kjøpt har vart overraskende lenge, så sørg for å få nyeste utgaven. Lurt av deg å sjekke.

M

Har en Redington CPX #8 sjøl. Airflo40+ i klasse 8 er altfor tung på CPX`n ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de gamle linene i synk 3 og 5 (gul skyteline) som jeg har erfaring med, er skytelina intermediate. Dvs synker men sakte i forhold til klumpen. Liker det godt, spesielt ved fiske fra land.

I tillegg kan jeg tipse deg om at disse linene er ganske tunge og er gjerne en snøreklasse tyngre enn klassifiseringen tilsier. Fikk dette tipset fra Toggi i sin tid og har erfart det samme selv. Dvs. jeg bruker #6 liner til #7 stanga. Mener jeg har et #8 synk 3 til #8 stanga mi (Redington CPX) og det oppleves som for tungt for meg.

Også om jeg husker rett har slow intermediate fått lunken omtale her tildligere, mens fast intermediate er knallgod. Synk 3 bruker jeg helt klart mest og er helt supert. Den første 40+ lina jeg kjøpe fra en billig engelsk nettbutikk hadde ligget på lager lenge og fikk et kort liv. Nyere liner jeg har kjøpt har vart overraskende lenge, så sørg for å få nyeste utgaven. Lurt av deg å sjekke.

M

Har en Redington CPX #8 sjøl. Airflo40+ i klasse 8 er altfor tung på CPX`n ja.

Vil du da bytte eller selge Airflo - en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...