Gå til innhold

Fluefiskeseminar


Flemming

Anbefalte innlegg

Jeg har klippet ut litt info fra Oddbjørn Midbø om et kommende fluefiskeseminar.

Håper Oddbjørn ikke har noe i mot at jeg legger det ut her ;) :

 

------------------

 

LOOP / LTS arrangerer 4 og 5 februar et seminar i fluefisking. Seminaret holdes ved ABOX – Multisportcenter i fjellhallen på Greverud (Kolbotn).

 

I tillegg til muligheter for å prøve ut hele LTS sitt sortiment av stenger blir det et tettpakket program:

 

- Kastekurs for både nybegynner og viderekomne

 

- Kastedemoer med Matthias Lilleheim, Stener Skogmo, Kjell Ove Grimsmo og Knut Syrstad

 

- Foredrag:

Martin Falklind: Tundraens Øring - Pioner på ørretfiske på Kola- Først foredrag og så film

Pål Krogvold: En ørretsesong - Lysbilder

Yngve Ask: En fiskefotografs hverdag - Mange flotte og spektakulære bilder

Mathias Lilleheim: Prinsippene for riktig fluekasting- m/bilder

Tom Skyrud: Moderne konkurransefluer for vanlig fiske

Trond og Knut Syrstad: Moderne laksefiske

Kjell Ove Grimsmo: Mange rå klipp fra ny video - Han forteller hva, hvordan og hvorfor

Runar Kabbe: Fluefiske etter havabbor - Lysbilder og litt film på slutten

Svein Rødbergshagen: Fluefiske i British Columbia - Lysbildeforedrag

 

- Workshops i fluebinding

Kjell Ove Grimsmo: Spesialtuber for laks

Runar Kabbe: Flue for havabborfiske *

Oddbjørn Midbø: Nybegynner kurs *

Pål Krogvold: No Hackle/Spent spinner *

Oddbjørn Midbø: Dee fluer *

Tom Skyrud: Moderne konkurransefluer for vanlig fiske

 

* Workshop merket med * har begrenset antall plasser. Forhåndspåmelding til meg på om@anthea.no eller tlf 91619694. Er det ledige plasser kan en melde seg på rett før workshopen starter. Det vil også være mulig å følge alle workshops på storskjerm om du ikke ønsker å binde egen flue.

 

- Konkurranse i fluekasting enhånds og tohånds. Alle deltakerne bruker samme utstyr.

 

- Konkurranse i fluebinding. Fluen skal bindes på stedet og mønster vil ikke bli offentliggjort før konkurransestart. Alle fluer som deltar i konkurransen skal bindes under seminaret. Det blir konkurranse i ørretfluer på lørdagen og laksefluer på søndagen. Alle verktøy og nødvendige materialer vil være tilgjengelige.

 

Fullstendig program vil snarlig være tilgjengelig på www.lts-flyfishing.no

 

 

Håper mange av dere stiller til en spennende helg!

 

NB! Husk at noen av workshopene kan bli fort fyllt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Var innom der i dag kun for å få med foredrag av Svein Rødberghagen, Yngve Ask og Martin Falklind, og ble ikke skuffet!

Alle var gode, men de som var der kan vel sikkert skrive under på at Martins lange foredrag om "hvordan bærsje på tundraen", er noe av det beste jeg har hørt/sett på lenge. Den mannen er dyktig..!!!! laugh.png' alt=':lol:'>

 

 

Var forresten hyggelig å møte et par "nick" her på forumet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også der, Martin Falklinds foredrag kan absolutt anbefales ja! ;)

Fikk med meg et års alt om fiske i postkassa og filmen "ørretjakt" også, så filmen i går kveld og den fanget ikke bare meg men alle andre ikke så fiske interreserte i huset også! Med andre ord, herlig film Flemming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...