Knut Adolfsen Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Limet mellom to av korkskivene på håndtaket har løsnet. Har prøvd å "putte" inn vanlig trelim men etter en tid ga også det seg. Nå har jeg kjøpt en sprøyte med tynn kanyle i håp om å få limet helt inn. Noen av dere som har gjort dette før? Noen som har tips til type lim (har lest diverse tips ang limtype).
Ingar Rognås Posted November 21, 2013 Report Posted November 21, 2013 Jeg har alltid brukt tokomponent epoxy til å lime ringer.
Guest storfemti Posted November 21, 2013 Report Posted November 21, 2013 Bruk PU-trelim og bland det ut med aceton, ca 1:2, så påfør blandingen med sprøyta. Avslutt med å sprøyte inn vann 2-3 ganger med vann OBS: etter litt vil det tyte ut lim, så vær forsiktig hvor du setter stanga og vær forsiktig sånn at det ikke drypper på emne eller snellefeste
Tom Syversen Posted November 22, 2013 Report Posted November 22, 2013 Jeg for min del hadde byttet hele håndtaket. Da kan du i allfall være mer sikker på at det ikke skjer igjen. Tom.
moby Posted November 22, 2013 Report Posted November 22, 2013 Jeg gjorde følgende på en Slate stang hvor dette skjedde: Raspet noe fint korkstøv av en korkring jeg hadde liggende. Evt fra en vinkork. Så blandet jeg dette med tokomponent epoksy. Med et barberblad strøk jeg dette inn mellom korkringene. Pass på å fjerne overskytende epoksy før det tørker. Kan kanskje fungere her også?
Knut Adolfsen Posted December 30, 2013 Author Report Posted December 30, 2013 Fuktet korken,utvidet sprekken med et tynt baufilblad før jeg brukte ekspanderende lim. Har kastet endel med stanga og så langt ser og kjennes det bra ut. Håper det holder så jeg slipper å lage et helt nytt. Friluftsfjorden!
Recommended Posts