Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg han nå bundet fluer på bindestikker uten rotasjonssmuligheter i over 20 år. Jeg har egentlig aldri savnet muligheten for rotasjon, men vurderer å bytte om dette skulle vise seg å være til noe bedre. Så spørsmålene mine til da av dere som har stikke med rotasjonsfunksjon er som følger:

Hvor mye bruker dere rotasjonsfunksjoen på stikka i praksis?

Hva bruker dere rotasjonsfunksjonen til som dere ikke får til på ei ordinær stikke?

Takker for svar  <<l

Skrevet

Jeg bruker denne funksjonen på stikka masse, ville aldri vært uten igjen!!

Hvorfor? Fordi det er praktisk, du kommer til over alt, får sett flua i godt med lys over alt, lettere å se proposjoner, lettere å frisere, mye lettere å legge på materialer som skal ha segmenter i kroppen (snu flua opp-ned og det er nesten ikke noe i veien, mer behagelig vinkel på håndleddet).

Må du ha det for å binde fluer som fanger fisk? Dette gidder jeg ikke svare på engang :)

Dagens stikker med true rotary funksjon har blitt så bra og billige, at du har ingenting å tape på det! (ligger til 1300-1400kr)

Gi deg selv en julegave i år!

Skrevet

Det brukes i større eller mindre grad på alle fluer.. Men det må være ei ordentlig stikke med behagelig rotasjon. Jeg har vanlig stikke på hytta. Jeg synes det er ubehagelig etter å ha blitt vant til rotasjon.

Første gang jeg begynte med slik snelle for 15 år siden, skjønte jeg det umiddelbart. Etter min mening... ikke vurder - invester.

• Opprett ny...