Tom Syversen Posted January 4, 2014 Report Posted January 4, 2014 Hei. For flere år tilbake kastet en venn og jeg det samme fluesnøret med hver vår stang samtidig. En annen ting jeg tidligere har nevnt er at Sven og jeg har kastet opp-ned. Her er Tim med to fluesnører på en stang. Tom.
Tom Syversen Posted January 5, 2014 Author Report Posted January 5, 2014 He,he,he,dette må prøves. Tom.
.JB Posted January 5, 2014 Report Posted January 5, 2014 Uvanlig mener du? -Lars- og jeg har hatt nytte av dette under praktisk fiske i flere tiår. 2-5 snører har vi kastet samtidig.
Tom Syversen Posted January 6, 2014 Author Report Posted January 6, 2014 Uvanlig mener du? -Lars- og jeg har hatt nytte av dette under praktisk fiske i flere tiår. 2-5 snører har vi kastet samtidig. Vel,når man kommer opp i såpass antall som fem snører,så vil jeg virkelig mene at man selv kan hevde å ha snørekontroll.I slike tilfeller tar jeg av meg hatten,og blir imponert. Tom.
Veitafaen jeg Posted January 6, 2014 Report Posted January 6, 2014 Uvanlig mener du? -Lars- og jeg har hatt nytte av dette under praktisk fiske i flere tiår. 2-5 snører har vi kastet samtidig. 2-5 snører? Ikke flere? Har da som regel et snøre ut av hver stangring jeg. Kniper det har jeg et snøre i ringen som jeg benytter til krokholder også :-)
Grunde Løvoll Posted January 6, 2014 Report Posted January 6, 2014 Hørte jeg Oter? Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...
.JB Posted January 6, 2014 Report Posted January 6, 2014 Uvanlig mener du? -Lars- og jeg har hatt nytte av dette under praktisk fiske i flere tiår. 2-5 snører har vi kastet samtidig. Vel,når man kommer opp i såpass antall som fem snører,så vil jeg virkelig mene at man selv kan hevde å ha snørekontroll.I slike tilfeller tar jeg av meg hatten,og blir imponert. Tom. Storspolesnellene ble jo nettopp utviklet slik at man kunne ha flere snører på samme snelle. Selv bruker jeg ULF Force 3.4, som helt riktig rommer 9 snører i AFTM-klasse 1, hvilket korresponderer med 3-4 (som modellbetegnelsen antyder) femmersnører avhengig av profil. To longbelly og to kortklumper går fint, alternativt tre kortklumper. Er ikke så mye innom siden her lenger, men det er fordi jeg føler at jeg lirer av meg de samme selvfølgeligheter hver gang. Folket må vel ha kommet litt videre her nå.
Tom Syversen Posted January 7, 2014 Author Report Posted January 7, 2014 Storspolesnellene ble jo nettopp utviklet slik at man kunne ha flere snører på samme snelle. Selv bruker jeg ULF Force 3.4, som helt riktig rommer 9 snører i AFTM-klasse 1, hvilket korresponderer med 3-4 (som modellbetegnelsen antyder) femmersnører avhengig av profil. To longbelly og to kortklumper går fint, alternativt tre kortklumper. Nice. Fikk plutselig en ide her om en "Future Multipurpose Flyreel for The Advanced Caster". 3-5 spoler montert på samme akse,men helt uavhengig av hverandre,og kun et snellefeste slik at den passer alle stenger.Fullt mulig,men den umiddelbare tanken som slo meg er at her sliter jeg voldsomt med tanken om å kunne oppnå minimal approach.Ikke betjeningvennlig heller når jeg tenker meg om. Nei,jeg lar det bli med tanken....... Det blir for tungt..... Er ikke så mye innom siden her lenger, men det er fordi jeg føler at jeg lirer av meg de samme selvfølgeligheter hver gang. Folket må vel ha kommet litt videre her nå. Litt synd,og savner deg.Jeg tror ikke folket har kommet så mye videre. Men hva vet nå jeg egentlig om det?Får bare det inntrykket. Tom.
Recommended Posts