Gå til innhold

Forvaring CDC


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Jeg er lei av å ha CDC i de små posene de blir kjøpt i. Man må opp med ti for å få fram en osv osv. Så jeg har en tid kikket etter noen bokser og fant i dag noen jeg syns var veldig bra på Åhlens. Den ene boksen har to i en.

11952977986_3df4f1232b.jpg

Hvordan forvarer dere CDC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg leter etter og har prøvd en tilsvarende løsning. CDC i pose er upraktisk på alle andre områder enn å spare plass. Spesielt hvis man er så uheldig å nyse idet man plukker et et utvalg fjær fra posen  :-X

I dag har jeg de jeg bruker mest av (naturlig grå) i en plastikkboks, mens resten er i pose. Merker du forskjell på hvor fluffy fjæra er nå kontra direkte fra posen?

OT: er det GL jumbo du har på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig pent og ordentlig Swede  <<l

Personlig tar jeg meg ikke tid til dette. Dels fordi jeg ikke har tid, og dels fordi jeg ikke bruker så mye CDC slik at innsatsen står i forhold til gevinsten.

Jeg oppbevarer CDC i posen den levers i. Jeg klipper et lite hull i hjørnet slik at luft slippes ut og posen lar seg komprimere. Da tar de mindre plass.  <<l

Jeg har vært på det "plastikkboks-kjøret". Dvs at alt av fluebindeutstyr skulle være logisk ordnet og ha sin egen boks fra Clas Ohlson. Herregud så mange bokser det ble etterhvert! Når jeg skulle ha med meg bindeutstyret ut, måtte jeg bruke en bag på 130 liter.  :o

Om jeg får ordnet meg et eget binderom når vi flytter, så skal jeg vurdere å gjeninnføre plastboks-regimet, men enn så lenge forblir utstyret i bindekofferten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kult! Jeg leter etter og har prøvd en tilsvarende løsning. CDC i pose er upraktisk på alle andre områder enn å spare plass. Spesielt hvis man er så uheldig å nyse idet man plukker et et utvalg fjær fra posen  :-X

I dag har jeg de jeg bruker mest av (naturlig grå) i en plastikkboks, mens resten er i pose. Merker du forskjell på hvor fluffy fjæra er nå kontra direkte fra posen?

OT: er det GL jumbo du har på bildet?

Før jeg legger de ned i boksen så legger jeg dem i en stor boks og rister "posepresse" ut fjærene. Da blir de mye fluffigere og finere. Enklere å rydde ut rusket.

Det er kun de guleste som er jumbofjær. De ander er Polish cdc og Petitjean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det var veldig pent og ordentlig Swede  <<l

Personlig tar jeg meg ikke tid til dette. Dels fordi jeg ikke har tid, og dels fordi jeg ikke bruker så mye CDC slik at innsatsen står i forhold til gevinsten.

Jeg oppbevarer CDC i posen den levers i. Jeg klipper et lite hull i hjørnet slik at luft slippes ut og posen lar seg komprimere. Da tar de mindre plass.  <<l

Jeg har vært på det "plastikkboks-kjøret". Dvs at alt av fluebindeutstyr skulle være logisk ordnet og ha sin egen boks fra Clas Ohlson. Herregud så mange bokser det ble etterhvert! Når jeg skulle ha med meg bindeutstyret ut, måtte jeg bruke en bag på 130 liter.  :o

Om jeg får ordnet meg et eget binderom når vi flytter, så skal jeg vurdere å gjeninnføre plastboks-regimet, men enn så lenge forblir utstyret i bindekofferten...

Har hatt den sånn en lang periode og når vi kjøpte hus så var et av mine krav at jeg skulle ha en krok / rom et sted for å binde fluer. Kona syns det er ganske usosialt og stilte motkrav om at den skulle være sentralt plassert så vi kan snakke mens jeg binder. Så nå har jeg en krok i TV-stua. Kona fikk være med å bestemme hva slags bokhylle alt skulle inn i for å få det å bli pent så det ble et alt for dyrt system med pultløsning fra String. Dessuten spesialbygdes veggen(dørposten ble flyttet så den ikke er sentrert i veggen) mellom stua og bibliotek og mot kjøkken så at hun kan snakke med og se meg uansett hvilket rom vi hun er i. Så jeg kom meg ikke unna. Godt nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...