Gå til innhold

Speilreflekskamera falt trappetrinn på trappetrinn.


GoneFishing

Anbefalte innlegg

Hola Seniores!

Jeg var så hyggelig at jeg lånte vekk mitt speilreflekskamera til min gode venn da han skulle på tur til Australia.

Han var så hyggelig at kameraet kom hjem deffekt.

Han hadde kameraet i kamerabaggen under setet sitt på en fotballkamp, men da en skulle passere forbi hektet kamerabaggen seg fast i beinet til den forbipasserende og kameraet ble kastet ned trappen som min venn satt ved. Uflaks, sa Severin Suveren!

Linsen, en Nikkor 18-200, har nå mange løse deler inne i seg og zoomen virker ikke. Den tar klare bilder i den "Telen" den står i, men hva hjelper vel det? Når jeg tar av linsen ser jeg også at blenderen på linsen virker.

Kameraet, et Nikon D90, virker men det skrangler litt det også. Høres ut som om det er noe som er slått løs der inni også.

Spørsmålet er: Hva gjør jeg nå? Min kompis har god reiseforsikring som dekker godt over den aktuelle summen. Bør jeg levere kameraet på verksted for å sjekke det? Linsen regner jeg med er total vraket, så det blir nok en forsikring sak.

Setter pris på alle tips!

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om kameraet tar bilder nå er det vel en stor sannsynlighet for at det har fått seg en seriøs trøkk. Bør jeg dermed prøve å få kameraet på forsikring også, eller vil en service og reparasjon være nok? Kjenner meg litt skeptisk til å beholde kameraet siden det har fått seg slik en real trøkk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kamera på B&H Photo i USA for fire år siden. Det er et Nikon-verksted her i Bergen, men jo mer jeg tenker på det kjenner jeg at jeg blir bekymret for senskader. Skal kontakte forsikringsselskapet i dag og høre med de. Regner med at det uansett kommer en stor utgift på fullsjekk og service av kamerahuset, så da kan jeg vel heller belage meg på å betale et mellomlegg til nytt kamerahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...