Gå til innhold

woven marabou tail


RuneWestre

Anbefalte innlegg

Gjest Baetrix

Du fletter akkurat som med langt hår. 3 deler med omtrent likt antall fibere og flett ivei. Lureste er å fukte fibrene littegrann. Enklere å kontrollere og det tørker fort. Blir fint. Brukes mest på vann-nymfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fletter akkurat som med langt hår. 3 deler med omtrent likt antall fibere og flett ivei. Lureste er å fukte fibrene littegrann. Enklere å kontrollere og det tørker fort. Blir fint. Brukes mest på vann-nymfer.

<<l Helfint til danica/vulgata-nymfer også - sikkert mest fordi de sprikende maraboufibrene etterligner litt gjeller også, samt at det er mykt og bevegelig. Jeg bruker en anna variant, men dette er tilnærma så fint som man får det imitasjonsmessig vil jeg tro  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin artikkel <<l

Satt å kåla med sånne for et par år siden. Man lager kanskje ikke så mange av disse i slengen så jeg fant ut at det var " litt " lettere å holde kontroll på de 3 delene mens man flettet, hvis man ofret litt Bug bond (annet Uv-lim) i endene på de før man begynner flettingen. (bilde 1)

Jeg har laget noen av disse med tynn wire(litt tyngde) i innfestingspunktet ved halen. Innbiller meg at det "kanskje" lager litt mere liv når det blir vått. (bilde 2)

Lager helt enkelt en nåleknute med tynn synål og pittelitt superlim til slutt.

Bruker samtidig vaskelenkeøyne da disse nymfene svømmer veldig frenetisk, og ukontrolert, før de finner et siv/strå å krabbe opp på før de "klekker".

Hadde ikke mere igjen , men en farge som heter Sculpin Olive er en fin farge som immiterer godt i mange av vannene jeg observerer disse i store mengder.

Desverre så dukker disse ofte opp i store mengder når vulgaten holder på, så den store fiskeerfaringen med dem har jeg ikke. Hver gang jeg har satt på noen sånne så vaker det en kødd på vulgata, og da er det over på tørt igjen ;D

Men en vakker dag så ;D ;D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...