Gå til innhold

Loop vinge


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

Kan jo snakke for meg selv som har laget den artikkelen. Og jada de er vel verdt å ha i boksen! Men det er ikke den eneste klekkeren man bør ha. Flytende nymfer er også vikige til dager da fisken er tent på det litt mer minimalistiske... http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=62 (bilde i midten). Jeg skal "pusse opp" den siden der. Med steg for steg osv..

 

For ikke å snakke om flymfer/spiders. Gjerne cdc spiders o.l. med nymfeslep av antrongarn og cdc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loopen av cdc er grei nok den, helt til den blir våt. En loop av foam flyter godt selv om du har druknet flua noen ganger (les: tatt 2-3 kilosørreter). Hvit foam og vannfast tusj i alle mulige farger er en killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du loop med foam? Eller bare foam som vingesekk?

Har ikke prøvd med foamloop, virker som det blir litt klumpete i de litt mindre størrelsene... Og at foamen bygger for mye i thorax. Ser gjerne et par bilder på en slik :D Høres jo spennende ut!

 

Jeg har ikke noen problemer med at cdcloopen holder seg flytende. Klem ut vann, luftkast og gni inn pulver i fra risteboksen. God som ny... Stort sett. Etter noen fisk bytter jeg flue uansett. Ihvertfall hvis det er en fin en som vaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skjærer en tynn stripe av foam så burde det vel ikke være no problem :D Fikk lyst til å prøve dette. Selv så syns jeg cdc versjonen funker veldig bra, men det er jo alltid spennende med noe nytt!

 

Og... Ikke for å spore av tråden her, men hvor får man tak i disse pantone tusjene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander,

Og... Ikke for å spore av tråden her, men hvor får man tak i disse pantone tusjene?

Rich Andvord, Maxbo (må bestille). Eller her: http://www.tegnesenteret.no/shop/default.asp?page=products.asp&pg=135

Der kan du handle på nett. Fargene kan du se på: http://www.letraset.com/row/Default.asp De heter egentlig Tria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var "selvfølgelig" vingesekk av foam jeg mente. Blir jo noe på størrelse med cdc-loopene på bildene i første innlegg. En høy løkke av foam ville vel bli alt for ustabilt. Vil jeg tro. Motbevis meg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var "selvfølgelig" vingesekk av foam jeg mente. Blir jo noe på størrelse med cdc-loopene på bildene i første innlegg. En høy løkke av foam ville vel bli alt for ustabilt. Vil jeg tro. Motbevis meg gjerne.

 

Det var det jeg regnet med. Og da vil du ikke på langt nær få så gode flyteegenskaper som med en cdcloop. Hverken i små eller store størrelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. CdC flyter helt ypperlig det, helt til det har vært inne i en fiskekjeft. Foam flyter helt ok selv om det har vært inne i en fiskekjeft. Nå er jeg såpass old-fashion at jeg ikke bytter flua når jeg har fått en fisk til å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...