Gå til innhold

Valg av flueline til #4


Roar Tveiten

Anbefalte innlegg

Heisann. Presterte og svi av fluelinea over en primus her forleden en tre-fire meter bak klumpen. Har fått spleisa den igjen ,men føler meg ikke helt trygg på den løsningen for å si det slik:) så jeg vurderer sterkt og erstatte det,

Stanga som brukes er en Scierra Matuka v2 #4 og det var et Guidline Presentation snøre som gikk fyken. Et snøre jeg forsåvidt er god fornøyd med bortsett fra at det krever mye og forholdsvis ofte stell for at det ikke skal bli tregt. Har sett litt på loop evotec 85 som et alternativ men har aldri brukt loop liner noe tidligere.

Noen med noe fornuftig og komne med på et slikt kinkig problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker et "kortklump" snøre, så kan jeg på det varmeste, annbefale deg SA SBT (short belly taper)

Dette er utvilsomt, sammen med MKB short distance controll de to beste linene jeg har prøvd i dette segmentet.

Begge linene lader tidlig, og har svært gode vannkast egenskaper. Samtidig, er de nydelig balanserte, og gir mulighet til og bruke en bra lengde med "overheng" ved vanlig overhåndskast.

Jeg kjenner ikke aksjonen i stanga de, men om den ikke tilhører det kvikkeste segmentet, så tror jeg du kommer godt ut av det med disse linene i # 4. Selv, valgte jeg og gå opp en klasse på min Zenit, da jeg ønsker og bruke linen til fiske med korte kontrolerte kast.

Tvi, tvi med valget :-)

 

Ronny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker et "kortklump" snøre, så kan jeg på det varmeste, annbefale deg SA SBT (short belly taper)

Dette er utvilsomt, sammen med MKB short distance controll de to beste linene jeg har prøvd i dette segmentet.

Begge linene lader tidlig, og har svært gode vannkast egenskaper. Samtidig, er de nydelig balanserte, og gir mulighet til og bruke en bra lengde med "overheng" ved vanlig overhåndskast.

Jeg kjenner ikke aksjonen i stanga de, men om den ikke tilhører det kvikkeste segmentet, så tror jeg du kommer godt ut av det med disse linene i # 4. Selv, valgte jeg og gå opp en klasse på min Zenit, da jeg ønsker og bruke linen til fiske med korte kontrolerte kast.

Tvi, tvi med valget :-)

 

Ronny.

Støtter Ronny her. SBT er ei knall line til trange situasjoner og lina trenger lite 'stell'. Dessuten tåler den mer overheng enn andre liner med kort klump synes nå jeg...

Tom Aage

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sbt er ei god line, har den sjøl i klasse 4. En noe tykkere skyteline gjør den mer stabil i lufta når man trenger å nå litt lenger ut.

Favorittlinene mine til 4'ern min i disse dager er sbt #4, aircell #5 og gode gamle zpey silence i #4.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...