Gå til innhold

Flytte snellefeste på guideline lpxe switch


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en guideline lpxe 11' switchstang med uttrekkbar butt.

Dette var kult og fint da jeg kjøpte stanga, men nå irriterer det meg grenseløst. Er glad i stanga utenom dette, og har derfor lyst til å gjøre den om slik at den har fast tohånds grep.

En løsning jeg tror vil fungere uten å være sikker er å kutte ned korken i det fremste håndtaket 5-6cm (denne er laaang), flytte snellefestet etter og montere tohåndsgrep bak.

Jeg har også tenkt på å bruke den uttrekkbare butten, låse denne på et vis og montere tohåndsgrep på denne, men da får jeg ikke benyttet den originale tuben, noe jeg helst vil.

Hva tror dere om dette? Det skal sies at jeg aldri har demontert et snellefeste noen gang, og jeg vet heller ikke hvordan den uttrekkbare butten er montert i snellefestet. Etter det jeg har lest skal det være å varme opp med vann og dra av?

Venter spent på andres syn på dette.

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du egentlig tohåndsgrep, den fightingbutten er kanskje lang nok?

Du trenger vel ikke mere enn å få et grep mellom tommel-,peke- og langfinger for at tohåndskasting skal fungere?

Så det enkleste er kanskje bare å smøre noe lim på og skyve butten på plass slik at den blir fiksert?

Et alternativ kan være å legge noen ekstra korkringer mellom snellefestet og korkbutten, og fiksere det med lim?

Har bare sett bilder av stanga, så det er litt vanskelig å vurdere. Tror iallefall det kan bli vanskelig å få det pent med å flytte snellefestet, ikke tror jeg det er optimalt for aksjonen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å løsne snellefestet ved å varme det i vann. hvor varmt det må være avhenger av typen lim/epoxy som er brukt. Korken kan kuttes i ønsket lengde, og pusses til. Skal snellefestet felles inn i korken, så må du skjære og pusse nytt hull for denne. Det kan være litt knotete, men lar seg absolutt gjøre. Tenk ut hvordan korken vil se ut når den er ferdig, og hvordan utseendet skal bli før du går i gang. Det kan være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du egentlig tohåndsgrep, den fightingbutten er kanskje lang nok?

Du trenger vel ikke mere enn å få et grep mellom tommel-,peke- og langfinger for at tohåndskasting skal fungere?

Så det enkleste er kanskje bare å smøre noe lim på og skyve butten på plass slik at den blir fiksert?

Et alternativ kan være å legge noen ekstra korkringer mellom snellefestet og korkbutten, og fiksere det med lim?

Har bare sett bilder av stanga, så det er litt vanskelig å vurdere. Tror iallefall det kan bli vanskelig å få det pent med å flytte snellefestet, ikke tror jeg det er optimalt for aksjonen heller.

Fungerer helt greit sånn det er nå, men jeg liker det ikke. vil ha rent tohåndsgrep. Grunnen til at jeg ikke bare kan låse butten er at stangtuben vil bli for kort og dermed vil den ikke kunne brukes. Derfor tenkte jeg å korte ned den fremste korkdelen, og skyve alt etter for så å sette på et vanlig tohåndsgrep bak. 

 

Takk for alle innspill. Må nok bestille noe kork og forsøke å få et lite bilde på hvordan det vil se ut. 

 

 

-Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok høres nesten ut som du må fjerne hele håndtaket og snellefestet. Tviler på at det lar seg uten å skade korken. Så blir neste utfordring å løsne snellefestet. Kanskje går det med varmtvann, spørsmålet blir hvor varmt og om snellefestet tåler det. I verste fall må du kjøpe ny kork og snellefeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...