Gå til innhold

Danielsson snelle


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg forutsetter at det er snakk om den nye Nymp Wide. På denne går det fint med et WF 4 GuideLine Presentation, med 75 m backing av typen "super backing".

 

Når det gjelder den gamle Loop Nymp, satt det samme Guideline snøret på denne snellen intill for noen få dager siden. Der var det trangt, selv med vesentlig mindre backing. Og Midgen er jo mindre enn det den gamle Nymp snella var.

 

Hva angår Dry Fly snellen synes jeg den blir for stor og klumpete til å ha på en 3# stang. Den har jo nesten de same ytre mål som den gamle gode Loop 2.

 

Personlig er jeg ikke i tvil om at Nymp Wide er det rette valget for deg. Jeg mener at Loop/Danielsson er de beste snellene som er laget. Har selv åtte stk.

 

Knut R Skåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En featherweight 2six ville også gjøre jobben , vil tro at det er plass til et Tightline #4 og ca 80 meter med vanlig ørret backing, kommer helt an på hvilke type backing du skal ha også faktisk. Men på Featherweighten er det et spor i spolen som gjør at du får mer backing på snella, og bedre brems, og penere å se på er den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

FW 2six er et bra valg. God plass til WF5 og mer enn nok bacing på min- av den nye tynnere typen i hvert fall. Tror jeg har på bortimot hundre meter med Techbraid.

Lydløs og lekker, nesten så det blir litt for mye av det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sjekk denne nettsiden: http://www.flyfishing-adventure.no/

 

Flyfishing adventure har nettopp begynt å selge sneller fra Danielsson.

Kjøpte selv en LW 6nine for kr 2.763,-.

 

Kan også anbefale Streamstix Troutseeker 4/6. Dette er en flott, lett og rimelig snelle. Den får du for en drøy tusenlapp.

 

Meld deg inn i Hedemarken fluefiskeforening. Da får du 10% avslag på alle varer som tilbys i denne nettbutikken.

 

Mvh

Trygve Rolfsnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...