Gå til innhold

Årets første vak!!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Har vert på det eine vatnet mitt i to dager på rad, og isen er borte på ca halve vatnet.

 

I dag så eg ganske masse fjærmygg, og lite vak i starten.

 

Etter ein time eller to, så ble det litt meir liv og fisken vaka ein del.

 

Ingen steady vaking, men heller sparsom og sporadisk.

 

Kom ikkje på kastehold på nokon av fiskane, men HERREGUD kor deilig det var å se eit vak igjen :D:D:D:D

 

Trur årets første ørret på tørrt ligger rett rundt hjørnet :D:D

 

 

Kordan ligger det an hos dere andre rundt om i Norges land??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Hei Henning!

På gårdsplassen min er det nesten nitti centimeter med tung, sammenpakka snø. Det er ikke mye som minner om årets første ørretvak her. Jeg er en smule misunnelig på deg! Nå er det nummeret før jeg tror vi får oppleve det gamle ordtaket: "Hvis skaren bærer en voksen mann St.Hansaften, blir det sein vår!"

 

For hver uke som går nå uten at det blir mindre snø, øker vel faren for en skikkelig flom. Det er bra jeg har kajakk, for da kan jeg padle over til butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg ut til helgen for å sjekke forholda i favorittjernet mitt, og mest sannsynlig uten is. Skal ha fri frå jobb fredag, og forhåpentligvis så blir det en dag med fint vær og hvis alt klaffer en ørret på kroken. Hadde vært deilig for armen min det.

 

Jostein Berg,

På gårdsplassen min er det nesten nitti centimeter med tung, sammenpakka snø. Det er ikke mye som minner om årets første ørretvak her. Jeg er en smule misunnelig på deg! Nå er det nummeret før jeg tror vi får oppleve det gamle ordtaket: "Hvis skaren bærer en voksen mann St.Hansaften, blir det sein vår!"

 

Syns oppriktig synd på deg, det må jeg si. Sikkert flott med snø for den som elsker ski og alskens vintersport, men det er ikke noe tema for "oss" når det har bikka april. Uansett hvor i landet du bor. Får ikke håpe du har mista helt troen på at snøen forsvinner før st.hans? Da må du ta deg en tur sørover i så tilfelle.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Var ein tur inne igjen idag, og nå er alt isen vekke!!

 

Var ingen vak når eg kom inn der idag, så eg fiska litt med ei nymfe. ;)

 

Kasta 4-5 ganger så beit det på ein liten knoll på 150g.

 

Etter ein times tid så såg eg litt meir vak , men dei var så langt fra steady mann kommer.

 

Satt i ei lita bukt der det var heilt stille for vind. Der hadde det vaka litt tidligere på dagen.

Satte på eit tørr mygg og la den ut nerme sivet.

Etter ca 30 sek så tok ein ørret flua, eg reiste stanga, men eg drog flue rolig ut av vaken :evil:

Dette og var berre ein liten rakker, men det er to ting som irriterer meg litt :D

 

Eg og ein kompis har konkuranse om kem som tar den første på tørrt i år..............Eg det hadde jo blitt meg :?

 

 

http://www.fluefiskesiden.no/forum/viewtopic.php?t=2959

 

Og i denne tråden har eg sagt at eg sko få den første på tørrt idag :mad: :oops:

 

 

Men det er nok ei uke for tidlig her, for det er nesten ikkje vak enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg ut til helgen for å sjekke forholda i favorittjernet mitt' date=' og mest sannsynlig uten is. Skal ha fri frå jobb fredag, og forhåpentligvis så blir det en dag med fint vær og hvis alt klaffer en ørret på kroken. Hadde vært deilig for armen min det.

 

[b']Jostein Berg[/b],

På gårdsplassen min er det nesten nitti centimeter med tung, sammenpakka snø. Det er ikke mye som minner om årets første ørretvak her. Jeg er en smule misunnelig på deg! Nå er det nummeret før jeg tror vi får oppleve det gamle ordtaket: "Hvis skaren bærer en voksen mann St.Hansaften, blir det sein vår!"

 

Syns oppriktig synd på deg, det må jeg si. Sikkert flott med snø for den som elsker ski og alskens vintersport, men det er ikke noe tema for "oss"

når det har bikka april. Uansett hvor i landet du bor. Får ikke håpe du har mista helt troen på at snøen forsvinner før st.hans? Da må du ta deg en tur sørover i så tilfelle.. :D

 

 

Insinuerer du at du skal ut og fiske mens jeg sitter på jobb??? Og i tillegg at du skal få ørret før meg??

Får du ørret i dag, blir det faen meg ingen fotball på deg hos meg i helga :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leifmorten,

Insinuerer du at du skal ut og fiske mens jeg sitter på jobb??? Og i tillegg at du skal få ørret før meg??

Får du ørret i dag, blir det faen meg ingen fotball på deg hos meg i helga

 

JA! JA! Like greit, for da har de meldt fint vær, og da det ikke er vær til fiske i dag, så kan du sitte der med fotballen din i armkroken. :mrgreen: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fremdeles is på de vann og tjern som jeg vet om vertfall, og idag så er det sluddbyger igjen. !!!!!!!

 

Helt ute i havgapet og vi har knapt plussgrader på sunnmøre !!!!!!

 

ARGH !!!

 

Prøvde meg på SØ igår, men mens jeg holdt på så skya det over og teperaturen falt 8 grader i løpet av en time !

 

Ingen SØ heller å skryte av, bare masse frustrasjon !

 

:evil: :evil: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Eg føler med deg Kols!!!!!!!!!!!!

 

Det var rett før det rabbla for meg her ein dag, men så kom det plussgrader og da blei alt bra :D:D

 

Og det var NYDELIG å se ein vakende ørret igjen!!!!!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, store temperaturforskjeller på nordvestlandet skjønner jeg... Her har det vært pluss ti grader i noen dager, med helt eller delvis blå himmel... Desverre så har det vært kaldt tidligere, så isen har ikke gått på vannene enda... Og de gangene jeg har prøvd etter SØ så har sel ødelagt hele fiskeøkta!!! Ikke like frustrerende som snøbyger selvfølgelig, men sel i områder med SØ er noe dritt!!!

 

Typisk så er det meldt kaldere og snø/sludd i påska, føler liksom at finværet er bortkastet nå som jeg sitter på jobb likevel :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
Hadde en time med pluss igår' date=' men det hjelper lite når alt er islagt. Drivhuseffekt up my a** :evil:[/quote']

Ka i helvete mann! Her var det 10 + i går. Ka so skjer uti Fosnavågen da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...