Gå til innhold

Backwinder


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Backwinder eiere! Hva synes dere om "bøylen" på snella? Har dere lina gjennom den da dere fisker/kaster? Det er flere millimeter klaring mellom spole og innersiden på "bøylen". Legger på backing men vanskelig å fylle ut til denne side. Får dra backingen av og legge på uten å tre gjennom "bøylen".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Overasket over hvor lite kapasitet det er på snella. Sammenlignet med Danielsson Dry Fly er Backwinder en liten snelle.

 

Kapasitetsproblemet skyldes bøylen. Kanskje snella vil fungere bedre uten den? Har du eller noen andre eiere av Backwinder tenkt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Backwinder, og jeg er veldig fornøyd med kapasiteten.

Hvilken modell er det du har?

Mulig det varierer med ulike modeller (?)

Det er Trout. Hvis jeg har på # 5 SA SBT er det ikke plass til backing. Vet SØ modellen er betydelig større.

 

Nå er snella kjøpt før "øyet"/eierglede og ikke for å kjøre diger fisk :rolleyes: Ch. farget på Helios 7`9" er lekkert. Løsningen ble 30 meter backing og 22 meter SA SBT. Den dagen det blir problemer i Nordmarka......gleder meg til den dagen eeengel

Endret av hansjr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Overasket over hvor lite kapasitet det er på snella. Sammenlignet med Danielsson Dry Fly er Backwinder en liten snelle.

 

Kapasitetsproblemet skyldes bøylen. Kanskje snella vil fungere bedre uten den? Har du eller noen andre eiere av Backwinder tenkt det samme?

Fungerer ikke bedre uten bøyle . Under praktisk bruk vil du slite med kontroll på line og den vil kveile seg av i blant.

Endt opp med samme løsning som deg, tynn backing og kutter noen meter line i bakkant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...