Gå til innhold

lett vadeutstyr med på sykkeltur


Ondrej

Anbefalte innlegg

Hvilket vadeutstyr dere tar med på sykkelturer til marka, hvis dere bare går rund på myra?

Hvis jeg sykler litt lengre, pakker jeg alt i sekken og bytter klær på stedet. Men mine vanlige simms freestone vadere og sko tar mye plass og veier en del, noe som blir limiterte på lange turer.

 

Finnes det noe lett/små utgave som er lett å pakke?

 

Takk :)

Endret av Ondrej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har også syklet med vadere på, rund 5 km en vei, det går hvis man tar det med ro. Men har en fin terrengsykkel og tenker å forbedre form litt samtidig, så i stedet for å kjøre opp til marka og sykle derfra (har ikke alltid bil heller), tenker/må jeg å sykle hele veien. Som i dag noe 30km. Målet er å pakke alt i en 32 liter sekk, med stangtube og håv på utside. Kunne live bare med gummistøvler men det er fint å sitte lav på myra også... Noen som har noe lette midjevadere og sko som kunne passe i 2/3 av den sekken? Større sekk med hard bakside gjorde skikkelig vondt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vidda har jeg de siste årene brukt Coudveil midjevadere og joggesko i to nummer over normalen. Vaderne fant jeg til rundt 1000-lappen på villmarksbutikken og joggeskoene var bare de billigste jeg fant. Sparer mye vekt og volum med denne komboen. I tillegg er tynne midjevadere og lette sko en behagelig kombinasjon å rusle rundt med når man egentlig ikke skal vade så mye.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vidda har jeg de siste årene brukt Coudveil midjevadere og joggesko i to nummer over normalen. Vaderne fant jeg til rundt 1000-lappen på villmarksbutikken og joggeskoene var bare de billigste jeg fant. Sparer mye vekt og volum med denne komboen. I tillegg er tynne midjevadere og lette sko en behagelig kombinasjon å rusle rundt med når man egentlig ikke skal vade så mye.

Morten

Takk, Morten. Det er absolutt noe som jeg skal vurdere. Bare ett spørsmål? hvordan er det i skogen med skarpe pinner/stein med joggesko? Må man være forsiktig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et par fotballstrømper utenpå neoprensokkene for beskyttelse. Ikke hatt noe problemer, men er ikke redd for det heller. Ser på vadebukser som forbruksvare og gidder ikke bekymre meg for dem. Hvis du mente å tråkke på steiner eller pinner, har det heller ikke bydd på problemer. Lykke til

Endret av Båten
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Nordisk i dag og valgte på slutt å bruke litt penger på en ordentlig løsning. Prøvde Patagonia midjevadere med Ultralite sticky sko og det viste seg at jeg sparer nesten 50% av plass og masse vekt, som føles ikke bare i sekken men også på, hvis man vandrerer hele dagen. Hadde ingen reserve vadere så det blir bare bonus. :) Takk for tips

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...