Gå til innhold

Ferdig med fluene?


Bånngjedda

Anbefalte innlegg

Har selv bundet ca 80 fluer i de siste ukene, men er ikke ferdig. Blir aldri ferdig. Mangler rhodani nå. Utrolig dårlig timing, utsette døgnfluer for å binde vårfluepupper, hehe

 

Edit: Ikke dårlig, jeg klarte å skrive et svar før spørsmålet ble stillt. Hvordan skjer sånt'a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg bare lurer på om det bare er meg som ikke er ferdig med alle fluene til sommeren? Har fortsatt mange døgnfluer, vårfluer, libeller, biller, nymfer som skal bindes. Hvorfor gjorde jeg ikke dette i vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg liker litt kvelden før binding egentlig. Deili å sitte på hytta på kvelden og binde seg opp til dagen etter. Selv om det også blir altfor sjelden... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig? Jeg glemte å nevne i den andre tråden at unger ikke bare går ut over fisking' date=' men fluebinding også.. #-o

 

Men uansett, jeg har så mange fluer fra før at jeg skal klare meg til jeg får satt i gang. Bindestikka er dessuten alltid med på litt lengre turer... ;)[/quote']

 

jeg pleier også å ha med meg bindestikka på litt lengre turer, skikkelig trivelig å sitte ved siden av bålet og ta en skarp en og binde fluer. blir mye rare fluer utpå kvelden hvis man tar mye sterkt men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Har fortsatt litt igjen, med er foreløpig ingen krise. Mangler litt døgnfluer, og en del vårfluer, men er ferdig med både mygg, maur, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

LÅG bra an før sesongen, men har møsta ein del klekkere, og tørre mygg.

Har vert litt nerme/borti div trær........ :roll:

Må nok ha meg ein runde med bindestikka.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
her er det noe krøll!!!

 

Merket det jeg også' date=' nye poster la seg foran gamle... :?

Ser ut til å være i orden igjen nå! ;)[/quote']

 

Ikke her. Jeg startet tråden, men ligger som nr 2 eller noe? Jaja. Er du ferdig med fluene da Flemming? Eller har man ikke tid til sånt med unger... heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig? Jeg glemte å nevne i den andre tråden at unger ikke bare går ut over fisking, men fluebinding også.. #-o

 

Men uansett, jeg har så mange fluer fra før at jeg skal klare meg til jeg får satt i gang. Bindestikka er dessuten alltid med på litt lengre turer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Ferdig?

 

tror ikke jeg har mer en 50-60 fluer i boksen for øyeblikket :? binder taktisk og er litt på forskudd av klekkingene.

 

Jeg har en stygg uvane i at jeg kaserer alle fjorårsfluene før kommende sesong og deretter må jeg binde meg oppigjen hvert år, det høres sikkert litt sykt ut men de fluene som er igjen i boksen etter en sessong er som regel oppsop av fluer jeg ikke syntest var fine nok eller trodde at fisken ikke kom til å ta så hvorfår skal jeg få tro på dem i år?

 

Jeg har også en lang sø sesong om vinteren som krever mye fluer slik at jeg ikke får tid til å oppdatere immitasjons boksen.

 

Det var en gang en vinter jeg bandt MYE fluer for så å finne ut at mesteparten hadde "små" konstruksjons feil som ødla fiskbarheten deres, det var dette året jeg sluttet å masseprodusere fuer hehe

 

(mye = 3-400 mygg, 2-300brune døgnfluer 2-300 grønne døgnfler 2-300lyse døgnfluer ++.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
Hvor manger fluer har dere i boksene med på tur midt-sommers?

 

Det er noen hundre' date=' kan ikke telle slikt vet du... ;)[/quote']

 

Også i år tenkte jeg at jeg skulle klare meg med 1 boks mygg, 1 boks døgnfluer osv....klarte jeg det. Neida:) Sikkert noen hundre ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor manger fluer har dere i boksene med på tur midt-sommers?

 

Tjaaaa, blir som de andre skriver noen hundre, alltids noen nye mønstre som skal testes ut (tror man) og når en står i elva så plukker en ut en flue av den sorten som tok fisk i fjor.

 

Hvordan er det med dere andre, forsker dere mye på nye mønstre eller er dere trauste og bruker det som dere alltid har tatt fisk på :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Har en del nye mønster hvert år :) Og alltid noen som får bli med året etter også en god del eksemplarer :)

 

I år har jeg noen vårfluepuppeimitasjoner jeg har sykt troa på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg et par C&F 3588. Skal si det er god plass og orden i de boksene.. Jeg har litt over 100 døgniser i den ene og ca 100 vårfluer i den andre når den blir ferdig.. I mygg og maur/landinsekter boksene har jeg ca 50 i hver. Jeg bruker som regel bare chestpack, så det er begrenset hvor mye man får plass til.

 

Hvordan er det med dere andre' date=' forsker dere mye på nye mønstre eller er dere trauste og bruker det som dere alltid har tatt fisk på :?:[/quote']

 

Jeg har en del nye med cdc som jeg er spent på.. F.eks. cdc Rackelhanen.... Har trua på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...