Gå til innhold

Rådyr, rev og sjøørret !!!


Flemming

Anbefalte innlegg

På tide at jeg legger inn en liten rapport her, jeg også... ;)

 

Noen sjøørretturer husker man bedre enn andre, og de to siste kveldsturene har vært begivenhetsrike og fine turer...

 

Den nest siste turen, for litt over en uke siden, gikk til en øy i "Sandvikaområdet". Her gikk jeg først på et rådyr, som må ha gått over på isen, og som nå var strandet på denne øya. Ikke uvanlig å se et rådyr, men uventet på en liten øy. Så, etter å ha fått et par fisk og slått en kilosørret i hodet (ja, av og til gjør jeg faktisk dette ;) ), fikk jeg besøk av en ganske stor rev. Den var ikke redd, og spasserte rundt meg en god stund før jeg skjønte at den luktet sjøørretten min. Jeg tok frem og gjorde klart kameraet, satte meg ned, og la sjøørretten rett foran bena mine i håp om at den skulle komme helt bort til meg og ta den. Det gjorde den også !! Men tror du ikke at akkurat i det jeg skulle ta bilde, så slo det ...%#¤#"#%... digitalkameraet seg av !!!! :mad: Jeg vet den gjør det når den har stått på en stund, men timeingen nå var ektremt dårlig... :cry:

Tenk deg blinkskuddet jeg hadde fått, av en rev i sjøkanten med en kilosørret på tvers i munnen - på én meters hold !!!!!!!

Ja ja, turen var vel ikke så vellykket rent fiskemessig, men hva gjør vel det når man opplever slikt....... ;)

 

Siste tur var faktisk i går kveld, og gikk til et helt annet sted, og tross elendige forhold (hold på å holde meg hjemme), med lite vann og strøm etc, så ble det fire sjøørret på mellom ca. 1,2 og 2,7kg. Langt fra noen rekord, men slettes kke dårlig ! laugh.png' alt=':lol:'>

Jeg var helt alene på plassen, og det er det jo heller ikke så ofte man får være lenger.... ;)

 

Her er det et par bilder fra begivenhetene :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med opplevelsene får jeg si, det viser at det ikke bare er fiskingen som er viktig. Blei forresten litt nysgjerrig på hvem som tok bildet av deg med fisken? Så du nevnte du var alene og greier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du dem seint på natta? Og' date=' seff; Flue???[/quote']

 

Ja, som de aller fleste av mine sjøørreter, er også disse tatt på natta. Får nesten alltid størst fisk mellom kl.22.00 - 01.00 på dette stedet, men det finnes jo unntak....

 

Fisken på bildet tok en sort sildeimitasjon. Den er stygg og enkel, med gir den rette siluetten mot himmelen. Skal se om jeg kan få tatt bilde av en slik stygg flue en dag, og legge ut her... Allikevel, fisken hadde sikkert tatt en annen mørk flue også...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye byfolk :D

Men fin fisk Flemming

 

laugh.png' alt=':lol:'> He he.....

Selvfølgelig har jeg sett mye rådyr og rev før, det er bare ikke så ofte jeg har en rev rundt bena.... Ikke i munnen heller, for den saks skyld.. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...