Gå til innhold

Glassfiber klasse 3


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en glassfiber klasse 3, og tenker 7 eller 7,6 fot og har sett litt på cts sin nye glasserie. Noen som har prøvd denne, eller andre glassfiberstenger i klasse 3'som kan si noen om lengden, ulemper og fordeler osv? 

Ville satt pris på å høre!

Frister også å bygge en karonstang i klasse 3, da kastelengden uansett er ganske begrenset der den kommer til å bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med min Blue Halo 7.6' #3, men for en så myk stang så er 7.6 fot bra lengde og BHen funker fint. Ville ikke gått over det med mindre emnen er strammere, som CTS kan nok være. Korter stang vil nå føles lettere å svinge samt raskere i aksjon som kan være nyttig om du ønsker å kaste våtmygger.

En fluestang i full lengde er alltid mareritt i buskene, så om du ønsker å dukke i dem må du ned i lengde betydelig før det blir enklere.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å overklasse, stangen har fungert fint med Barrio Mallard DT #3. Jeg må erkjenne at jeg har vært så opptatt av fiske at jeg ikke har fått til å eksperimentere så mye med snørene. Bare at SLX får jeg til å funke med BHene bare i vannkast. Tipper en GT90 ville funke like bra som Mallard DT siden den funker ok med BH femmern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke bestilt enda i hvert fall. Haster ikke, og jeg har bestilt meg både en GXT i klasse tre, og en winston air i klasse tre. Må få bygget de først, og skal jeg lage meg en glassfiber så skal den bli spesiell. Tenkte å få fisket litt med de først, og så konkludere med hvilken glassfiber jeg eventuelt velger.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...