Gå til innhold

fiske på ørret under 400g....


Bodøfiskern

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at folk kan stå å fiske med VILJE etter små ørreten som aner fred og ingen fare. HALLO den skal jo vokse og bli stor, jeg vedder på dere kaster den ut selv om dere krøket den i øyet og den kommer til å dø. Jeg skjønner det kan være litt artig men må være grenser da!. Noen som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er da både enig og uenig, i Telemark(Grenland) er det liksom ikke en "flust" med steder med ørret ala kiloen++. Der jeg fisker er det ofte 250 gram++, og 400 gram ville være en fin fisk. Det er i mine øyne kanon gøy å få en ørret på ca 400 gram på en 3 er el? Og sette den ut igjen, ikke "alle" bor utenfor elver og vann hvor 400 grams ørret er en liten fisk. Tror ikke personer med en sunn fornuft holdning vile kastet ut en ørret som var kroket i øyet p.g.a liten størrelse....

Så skal jeg si min mening så heller jeg mest mot uenig, det er opplevelsen min som er det beste med turen. Ørret på 400 gram for deg høres jo ut som en "sardin" Men kanskje du bor i et paradis av vann med stor fisk i forhold til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt irritert!! Du kan jo ikke komme å si at det er teit å "fiske med VILJE etter "småørreten" ". Herreguuud ass!

Fisker du selv BARE på kilosfisk du da eller??

Eller er det bare uflaks om det kommer en på 400g og tar flua!?

Det hadde på en måte vært litt bedre om du hadde bodd i et paradis av vann.. men når du i tillegg ikke gjør det, er det jo litt tåpelig å komme med slike uttalelser.

For noen er fisk på 400g fin fisk, men det kommer jo så klart litt an på hvor man fisker så klart, men det får da være grenser!!

Jeg er jo enig i at man ikke skal kaste fisken ut igjen hvis den er stygt kroket, men er uenig i at det liksom er teit å fiske på fisk under 400g!

Og det er ikke alle plaser at fisken vokser seg så stor uansett, så..

Ja, må si jeg er litt uenig her!

Hva ville du få ut av dette innlegget egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

I alle fall ett tåplig innlegg, er mange som har stor glede av å fiske "småørret" og selv hatt mange trivelige stunder i tjern og mindre elver med ørret på 4-500 gram.

 

Hvorfor skal man kroke en fisk på 35 cm i øyet ? Om du gjør det ofte har du ett seriøst problem med din fisketeknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du føler deg kompetent til å si sånn. Hvordan kan du si hva folk ikke bør gjøre med "VILJE", som du med så store bokstaver skriver?

 

Det er en god del av innlegget jeg har tenkt å kommentere, så jeg siterer hele greia:

 

Jeg fatter ikke at folk kan stå å fiske med VILJE etter små ørreten som aner fred og ingen fare. HALLO den skal jo vokse og bli stor' date=' jeg vedder på dere kaster den ut selv om dere krøket den i øyet og den kommer til å dø. Jeg skjønner det kan være litt artig men må være grenser da!. Noen som er enig?[/quote']

 

For det første: Alle vil ha så stor fisk som mulig, som mulig. Ergo; hvis det ikke er mulig, tar noen av oss det vi får, mens andre (kanskje deg? :D ) sitter med fingern i rævva og venter på en tur-retur billett til NZ

 

For det andre: Er det bare små fisker som aner fred og ingen fare?

 

For det tredje: Ikke alle fiskene vokser seg store, i enkelte vann blir ikke fisken større enn nettopp 200-400g.

 

For det fjerde: Hvem er "dere"? Er det slik at alle som får liten fisk kaster den ut selv om den er kroket i øyet?

 

For å avslutte: Neste gang du har tenkt å rakke ned på folk som kanskje ikke er like flink til å fiske som du er, kan du si det til veggen på rommet ditt, for jeg er pokkern meg ikke interessert i å høre hva du har å si om folk som ikke får større fisk enn 400g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

mortfiske er sportsfiske på lik linje med ørretfiske, ikke vær så nedlatende til våre meitefiskere, de fisker skjorta av deg når som helst hvor som helst :)

 

Om man skal fiske etter liten fisk? Hva er liten fisk?

 

Liten fisk er liten fisk, men en liten fisk i min elv kan være en stor fisk i ei anna elv. Og når vi snakker om fisk, så inngår det en god del arter og mange arter blir ikke store, men mange har interesse av utfordringen ved å ta forskjellig arter med forskjellig teknikker og det syns jeg de skal få lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok' date=' jeg mener ingen ting bare lurer #-o[/quote']

 

Jeg synes det ser ut som du mener mye, jeg. Og da synes jeg man skal stå for det, eller ordlegge seg annerledes!

 

Og hva er så galt med små-fisk? Skal det være noen grense for hvor stor fisk man skal fiske på? Jeg synes dette blir tullete. Vi fisker først og fremst for vår egen fornøyelse, ikke fiskens. Og det å begynne å gradere dette i noe særlig grad blir vel mest en slags form for å rettferdigjøre oss selv og det vi driver med.

 

Jeg har mest erfaring med små fisker selv :), men har jo fått noen litt større også, og på meg virker det som om små-fisken er langt piggere når den settes ut igjen, en de større, så man kan jo anta at de faktisk tar mindre skade av å bli fanget (Ok, det er et noe tynt empirisk grunnlag :), noen som vet?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...