Gå til innhold

Første fisk på fluestang


Magnus

Anbefalte innlegg

Jippi, i sommer fikk jeg min første fisk på fluestanga :D

Det var enn harr, kanskje ikke så stor men så utrolig gøy:)

Har fisket en del uten fangst men virker som om teknikken blir bedre..

Har fisket på en plass med ganske mye harr og fått ganske mange..men ørreten som jeg fikk der som var nesten dobbelt så liten men var dobbelt så vill :!:

 

Men må innrømme at slukstanga enda ikke er lagt bort..Og jeg må fortelle at jeg fikk en gjedde på 3kg og mistet enn vill ørret på kanskje like mange kg noen dager etter gjedda..Kan tenke meg å få den størrelsen på flustanga...en dag skjer det kanskje?

 

Noen som har noen gode fluer for harr og ørret?

Vann og rolig elv.

 

Takk på forhånd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hei, du har en fin fremtid foran deg som fluefisker.

en klasiker til harr fiske er red tag eller rackelhanan. Superpuppan er også en veldig god allround flue.

_________________

mvh

Kenneth R Halvorsen*

 

Ja, har kanskje det.. :)

Tusen takk..

Bor jo på et sted kor nermeste elv er bare 3 min rask sykkling unna og nærmste fiskevann 5-10 :D og de andre vannene meter unna...Heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er heldig Sapmi! De første 8 årene jeg fisket med flue, var mulighetene mine dårlige. Du har muligheter i nærområdet ditt som er enorme!!! Fluer som funker er som sagt ovenfor red tag og superpuppan. Jeg bruker mest vårflueimitasjoner på denne tida. Se på fluebindesidene her. De fleste fluene der kan brukes nå. Prøv Grunnvann nå med ei vårflue som du striper inn forsiktig. Og ikke bli skremt når det plasker kraftig der flua di LÅ på overflata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...