Gå til innhold

Enkel isfiskesnelle med brems


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Prøver igjen.

Noen kollegaer og jeg har spleiset på en 3D printer, så jeg måtte lage et lite prosjekt. Isfiske snelle kunne jo være overkommelig både å tegne å printe. Gratis 3D tegneprogram  ble lastet ned. Laget så noen enkle skisser på papir og tanker om et eget tilslag bremsesystem. Etter noen feilprinting og justeringer ble resultatet greit. Alle funksjoner ble som jeg hadde sett for meg helt til jeg prøvde å simulere fiske med sene på snella. Da fant jeg ut at sena hadde en tendens til å komme seg bak spolen. Noe måtte gjøres. Satt da med en tom sporle med Sufix som hadde nettopp vært med på testen av snella.    Ny ide, denne sporlen var jo nesten eksakt samme ytterdiameter som den printede sporlen dog endel bredere. Hva med å bruke den ?

Så sakt så gjort, nye deler ble tegnet og printet. Simulert fiske i stua ser bra ut og den skal testes i morgen på isen.

 

 

Endret av Tørrflua
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i dag også for å teste litt. For uten de små forandringer som nevnt over, lurer jeg også på å flytte snelleinfestingen fra midten av stangfestet  til 1/3. Da vil man få litt be dere plass til neven når stangkorken er så kort som på min stikke.

(Fikk forøvrig ei fin blankrøye på 700g som fikk bli med hjem.)

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...