Gå til innhold

Ny 12 fot


Speyen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Går med en ny 12 fots stang "i magen" så å si. Lurer på om noen av dere har erfaring med Guideline LPXe i kl 7/8?

Egner den seg til speykasting f.eks? Fisker mest med tuber, alt fra micro og oppover. I krokfluer er det for det mest fra str 6 og til mindre i str 10-12 etter laks og sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om LPXe kommer i flere lengder i #7/8, men den tohåndsen jeg prøvde i den klassen, mener den var 12`6 #7/8 var intet annet enn en nydelig lettkastet liten kastepinne :D påmontert ett guideline powertaper flyt/synk1.

Kjøpte selv nylig enda lettere: TFO 12`6 #6/7 hehe, blir kjekt å se hva som passer til av liner. Fin høstsyssel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Torbjørn for svaret, joda jeg mener også at det skal være en bra stang, prisen tatt i betraktning. Men jeg avventer litt, er litt spent på hva Loop kommer med til neste år som oppfølging til Colour-serien.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en Crey-line, Parabolflua i Harsad hadde et veldig godt tilbud i høst på den stanga, 3000,-. Full pris er jo like i overkant av 7....

Men, det er jo egentlig en helt annen prisklasse enn LPXe, dermed ikke sikkert at stanga er bedre av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker er vel Loop greylinene en klasse over?

Tipper de er litt ulike.

Min oppfatning av greyline kontra lpxe er at greylinen har litt stivere bunn. Har ikke prøvd 12 foteren til loop, men har 13 foteren selv og hvis jeg sammenligner med lpxe, er den etter mine mål litt stivere i bunn og lpxe føles mer "progressiv". Lengdepotensial større i grey, mer lettkasta lpxe. Hehe ingen ccs måling akkurat, kun min skarve følelse.

 

Det nye fra Loop er vel Opti og Multi såvidt meg bekjent. Blir spennende det ja og DYRT mest sannsynlig.

Tviler på LPXE legger seg under i kasteopplevelse, mer i merkeopplevelse. Som sagt #7/8 Lpxe må være rimelig ultimat som lett sommerstang, ikke det jeg tror den bøyer av med normalt store tuber med noe kortere fortom og ett snøre som slår godt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har helt rett Torbjørn i din lille "analyse", men så var det liksom valgets kval da. Uansett så kommer jeg aldri til å kjøpe stenger mer uten å ha fått prøve dem først under praktisk fiske. Har hatt en 12 fots Guideline LP i mange år og den har vært veldig god, så.....:-)

 

God helg alle forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei hei!

Tenkte jeg skulle starte opp igjen et gammel tema, ser at siste innlegg ble skrevet for 2 mnd siden, men halve gleden er jo som kjent å ha noen å dele den med...!!

-

Etter utallige nettsøk, telefonsamtaler osv, lykkes det endelig meg å få tak i Loop Grey Line 12`!. Dette til en fordelaktig pris syns jeg, åhhh Gud så glad man kan bli ...over en fiskestang, tenk det - men dere skjønner alle sammen det er jeg sikker på.

Må få takke både gutta på Parabolflua (.no) i Harstad som henviste meg til Villmarksbutikken (.net) på Jessheim som til slutt solgte meg stanga!

=D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...