Gå til innhold

Enda et drømmested på ønskelista...


Flemming

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Artige saker.

Adrian dukket plutselig opp på lodgen i Umba (Kola) i '94. Han hadde fisket der uken før oss, men hadde problemer med papirene og fikk ikke reise fra Russland uten videre. Han kom derfor tilbake til lodgen for å fiske en uke til, og prøve å reise ut av landet sammen med oss. Det gikk nesten også galt, men han seg ut av det med et nødskrik (og flytende russisk).

 

Jeg husker ham mest fordi han kjørte en meget ren stil med nystrøkne skjorter, buksepress og splitcane. Dyktig fisker var han også. Han gjorde inntrykk på oss alle, og det var tydelig at hans mål i livet var å fiske med flue i vakre omgivelser rundt i verden. Jeg spurte ham hva hans neste reisemål var. Han var ikke sikker, men Søramerika fristet veldig.

 

Noen år senere så jeg en artikkel i Napp og Nytt (av alle steder) om en svenske som hadde bosatt seg i Chile og startet guidevirksomhet. Horseback fluefiske-ekspedisjoner var hans spesialitet. Svensken var selvfølgelig Adrain. Han er tydeligvis fortsatt i virksomhet. Så dette var en interessant oppdatering, da Adrian er en av de menneskene jeg har møtt som jeg av og til undres hva driver med. Han lever fluefiskedrømmen.

 

Denne filmen MÅ jeg bare ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...