Gå til innhold

Hva må jeg betale?????


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende problemsstilling:

 

Hvis jeg skal kjøpe en 4 delt stang fra USA som koster 3000 norske kroner, hvor mye vil denne koste meg til slutt etter frakt, event. toll osv.

 

Noen som vet????????

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke hadde vært for mottoet ditt, "en drukna flue og noe greier..", så skulle jeg ha satt opp et meget nøyaktig reknestykke for deg... laugh.png' alt=':lol:'>

Neida, bare tuller...vet ikke nøyaktig, men tror du kan multiplisere dollarprisen med 10, og du vil få en grei anelse om mulig total pris til Norge. Altså i ditt tilfelle ca 4600.- NOK (hvis stang koster 460 USD).

Mulig de som er innom sidene her og jobber i bransjen har et mye mer nøyaktig beløp å opplyse om ;)

Fin stang du vurderer, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje. Jeg prøver meg på en kalkyle ut fra egne erfaringer ved import av div. fluefiskeutstyr.

Pris ca.3000,- + 25 % Mva = 3750,-

Forenklet tollbehandlig hos posten norge = 85,-

+ frakt fra USA som ikke er momsbelagt.

Da finner du sikkert totalpris?

 

Mvh Per Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hvis det ikke hadde vært for mottoet ditt' date=' "en drukna flue og noe greier..", så skulle jeg ha satt opp et meget nøyaktig reknestykke for deg... laugh.png' alt=':lol:'>

Neida, bare tuller...vet ikke nøyaktig, men tror du kan multiplisere dollarprisen med 10, og du vil få en grei anelse om mulig total pris til Norge. Altså i ditt tilfelle ca 4600.- NOK (hvis stang koster 460 USD).

Mulig de som er innom sidene her og jobber i bransjen har et mye mer nøyaktig beløp å opplyse om ;)

Fin stang du vurderer, eller??[/quote']

 

Takk skal du ha Stig. :D

Jeg har fått et lite tips på en liten stangprodusent i USA hvor det er to brødre som lager stenger som ryktes å være veldig bra. Derfor tenkte jeg at jeg måtte sjekke ut hvor mye det ville koste meg. Stengene koster i topp utgave 495$. Det skulle bli ca 3150 norske kroner. Hvis jeg må gange dollar prisen med 10 så blir det foreløpig litt for dyrt pr dags dato.

 

PS. Mottoet mitt kommer til å bestå til evig tid..... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hei Terje. Jeg prøver meg på en kalkyle ut fra egne erfaringer ved import av div. fluefiskeutstyr.

Pris ca.3000' date='- + 25 % Mva = 3750,-

Forenklet tollbehandlig hos posten norge = 85,-

+ frakt fra USA som ikke er momsbelagt.

Da finner du sikkert totalpris?

 

Mvh Per Morten[/quote']

 

Takk skal du ha. :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du, Terje. Stangen blir jo bare billigere enn mine dystre spådommer skulle ha det til.....bra!

Spennende å høre om når du har fått den i hende.

 

Jada, selvsagt må du bevare mottoet ditt.... :P

Drukna tørrfluer hører ingensteds hjemme, ikke nymfer som med feilaktig teknikk blir dradd oppå vannet heller... 8)

Skitt fiske. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du, Terje. Stangen blir jo bare billigere enn mine dystre spådommer skulle ha det til.....bra!

Spennende å høre om når du har fått den i hende.

 

Jada, selvsagt må du bevare mottoet ditt.... :P

Drukna tørrfluer hører ingensteds hjemme, ikke nymfer som med feilaktig teknikk blir dradd oppå vannet heller... 8)

Skitt fiske. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er store variasjoner ute å går her, også ut ifra hvilken type frakt man velger !

Selv fikk jeg nylig G2 stanga mi fra usa, men dette var privat handel ! Jeg sendte 315$ for stanga og 34$ for frakt, og det var det hele !

Skulle gjerne kjøpt flere stenger i G2-serien om jeg fikk de til denne prisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Tror det er store variasjoner ute å går her' date=' også ut ifra hvilken type frakt man velger !

Selv fikk jeg nylig G2 stanga mi fra usa, men dette var privat handel ! Jeg sendte 315$ for stanga og 34$ for frakt, og det var det hele !

Skulle gjerne kjøpt flere stenger i G2-serien om jeg fikk de til denne prisen :P[/quote']

 

Siden jeg ikke kan dette, tar jeg sjansen og spør.

Hvordan velger man frakt type selv? Hva har man å velge mellom?

Kan du si noe mer om dette, Godsmack.

Beklager at jeg er helt grønn her. :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler så godt som alt av stenger og sneller fra usa, både fra nettbutikker og e-bay !

De fleste nettbutikkene har flere alternativer når det gjelder frakt, og her kan det være endel å spare !

Selv handler jeg oftest på salg (closeouts), og da er det gjerne flere tusen og spare i forhold til norske priser, spesielt på usa-produserte stenger/sneller !

Det rare er at nesten uansett hvilken frakt-variant man velger så har man varene raskere i hus enn om man skulle bestille fra norske butikker :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Jeg handler så godt som alt av stenger og sneller fra usa' date=' både fra nettbutikker og e-bay !

De fleste nettbutikkene har flere alternativer når det gjelder frakt, og her kan det være endel å spare !

Selv handler jeg oftest på salg (closeouts), og da er det gjerne flere tusen og spare i forhold til norske priser, spesielt på usa-produserte stenger/sneller !

Det rare er at nesten uansett hvilken frakt-variant man velger så har man varene raskere i hus enn om man skulle bestille fra norske butikker :shock:[/quote']

 

Takk skal du ha for alle tips og god hjelp. :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler så godt som alt av stenger og sneller fra usa' date=' både fra nettbutikker og e-bay !

De fleste nettbutikkene har flere alternativer når det gjelder frakt, og her kan det være endel å spare !

Selv handler jeg oftest på salg (closeouts), og da er det gjerne flere tusen og spare i forhold til norske priser, spesielt på usa-produserte stenger/sneller !

Det rare er at nesten uansett hvilken frakt-variant man velger så har man varene raskere i hus enn om man skulle bestille fra norske butikker :shock:[/quote']

 

så enig så enig..

 

 

her er en side som fort ble en favoritt!!

Supert utvalg, og fiiine priser!

 

www.mrfc.com

 

kjøp kjøp kjøp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del diskusjoner rundt det å støtte den "lokale fluesjappa" kontra å handle fra utlandet, og jeg ser jo på sett og vis poenget her !

Det er bare det at mange har ingen lokal fluesjappe, og jeg ville uansett ikke betalt 6000kr for ei stang om jeg kunne få den til rundt halve prisen fra usa ;)

Eller for å si det på en annen måte : Om jeg skulle betalt nærmere 6000kr for ei fluestang, da skulle den ikke bare være enestående å kaste med, den skulle kunne gi meg signaler om hvor det klekket og hvor de største ørretene sto også laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Dersom du ganger dollarprisen med 9 så får du en grei ca pris på varen ink frakt gebyrer og moms.

 

Takker Øystein. :D

 

Takk til alle andre også for god hjelp.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Hehe er det andre som sliter med et "litt" tregt forum i dag? når jeg la inn svaret mitt var det ingen andre som hadde lagt inn svar på tråden og når innlegget mitt endelig kom inn ligger det som nr 13 :shock: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje. Jeg prøver meg på en kalkyle ut fra egne erfaringer ved import av div. fluefiskeutstyr.

Pris ca.3000' date='- + 25 % Mva = 3750,-

Forenklet tollbehandlig hos posten norge = 85,-

+ frakt fra USA som ikke er momsbelagt.

Da finner du sikkert totalpris?

 

Mvh Per Morten[/quote']

 

Regnestykket ditt er nesten riktig. Merverdiavgiften beregnes ut i fra varens verdi inklusive fraktkostnadene!

 

I tillegg må det jo sies at kapitalkjøp fra det store utland også har en skjult kostnad (for ikke å snakke om "prisen" på tiden du bruker for å snoke rundt på nettet). Hva gjør du den dagen du enten har kjøpt feil vare eller skal benytte deg av de begrensede reklamasjonsmulighetene som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...