Gå til innhold

Gjeller på Leptophlebia-nymfer


dalislama

Anbefalte innlegg

Kansje strutseherl surra og klippt over og under Dalislama...?

Det går ganske greit å legga det i ei løkke så det blir kjempesterkt også.

Hvis ikke kan du jo ribbe bakkroppen å pirke ut litt dubbing på sidene som du stusser til til med ei saks.

CDC i løkke går også, men det passer kansje bedre til Ephmera sånn størrelsemessig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumes fra gumpefjærene til Gullfasan er fine til dette, men må gjerne tusjeres for riktig farge. Fest den inn bak og bind den inn over nymfas rygg. Dette krever imidlertid et ryggskjold samt ribbing for å øke holdbarheten.

Ellers har Stokkebekk en fin variant i flueboksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene :D Jeg skal lage meg noen forskjellige varianter. Jeg har prøvd teknikken med plumes, men det skinnet jeg brukte hadde bare breie fjær, noe som resulterte i overdimensjonerte gjeller. Når du sier det, husker jeg at fasanplumes er mye smalere. Hvor lang levetid i fisk har en herlflue? Optimistisk i januar ;)

 

Ingen respirasjonsproblemer denne her O:) Skal investere i bedre fotograferingsutstyr straks ;)

18080.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spinner herl i dubbingløkke holder den leeeeenge. Fyldige fibre av maraboufjær vil også gi et godt resultat. Der er det ofte bedre utvalg av farger vs. strutseherl.

Skikkelig rufseflue forresten. Vil garantert fange fisk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...