Gå til innhold

5er cupen


Robin

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere her inne på forumet som skal være med og kaste i 5er cupen i Kristiansand? Jeg skal sammen med en stor gjeng fra tønsberg fluefiskeklubb, vi er ca 10-15 st 2 damer, en 12 åring, og resten mannfolk laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Robert R

Hei Robin

 

Vi er 4 stk fra Trondheim som er ivrige, men avstanden ødelegger og flybilettene koster da en del penger.

 

Det går noen rykter om utendørskonkurranse til våren i Trondheim der målet er å kaste over 40 meter med #5. Vi får håpe på litt medvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Robert R,

Det går noen rykter om utendørskonkurranse til våren i Trondheim der målet er å kaste over 40 meter med #5. Vi får håpe på litt medvind.

 

Er de snakk om standard utstyr her? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 m utendørs er mulig hvis alt stemmer perfekt. Kan også nevne at Det blei satt norsk rekord i lengde 5er utstyr i konkuranse på 36,10 m Den ble satt av Harrald Ø Jensen som kom på 3 i stevne. jeg gjorde for øvrig mitt dåligste stevne hittil i 5er cupen med en 15 plass :oops: Dennis , sønnen min på 12 satte ny pers på 31,04 m i lengde og endte på 17 plass :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

40 m utendørs er mulig hvis alt stemmer perfekt. Kan også nevne at Det blei satt norsk rekord i lengde 5er utstyr i konkuranse på 36,10 m Den ble satt av Harrald Ø Jensen som kom på 3 i stevne. jeg gjorde for øvrig mitt dåligste stevne hittil i 5er cupen med en 15 plass  :oops:   Dennis , sønnen min på 12 satte ny pers på 31,04 m i lengde og endte på 17 plass :D   .

 

Det var vel Dennis som kasta litt under messa i Skedsmohallen i mars? Imponerende å se en så liten fyr kaste så langt. Lot være å prøvekaste stenger ved siden av ham, ettersom jeg er veldig opptatt av å ta meg godt ut  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som skal være med i år da? Jeg skal vet jeg.

 

Jeg vet ikke helt hva de holder på med inne på forbundskontoret, for det er ennå ikke satt opp noen stevner i 5'ercupen i terminlisten:

http://www.castingforbundet.no/terminlister/terminlister.asp

 

Planen er å være med på de jeg rekker av stevnene.

 

Er det noen som har hørt noe konkret om stevner i høst?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

40 m utendørs er mulig hvis alt stemmer perfekt. Kan også nevne at Det blei satt norsk rekord i lengde 5er utstyr i konkuranse på 36,10 m Den ble satt av Harrald Ø Jensen som kom på 3 i stevne. jeg gjorde for øvrig mitt dåligste stevne hittil i 5er cupen med en 15 plass  :oops:   Dennis , sønnen min på 12 satte ny pers på 31,04 m i lengde og endte på 17 plass :D   .

 

Det var vel Dennis som kasta litt under messa i Skedsmohallen i mars? Imponerende å se en så liten fyr kaste så langt. Lot være å prøvekaste stenger ved siden av ham, ettersom jeg er veldig opptatt av å ta meg godt ut  ;D ;D ;D

 

he he he ...Der flirte jeg godt gitt :) AKURATT det intrykket jeg har av deg, du bare MÅ ta deg godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Dennis som kasta litt under messa i Skedsmohallen i mars? Imponerende å se en så liten fyr kaste så langt. Lot være å prøvekaste stenger ved siden av ham, ettersom jeg er veldig opptatt av å ta meg godt ut  ;D ;D ;D

 

:rolleyes: ::) Jeg kasta ikke bare litt men nesten hele dagen jeg var der :D Det er jo ikke så viktig å ta seg godt ut, man kan jo få hjelp hvis det er noen som ser at man sliter litt med kastinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det noen som skal være med i år da? Jeg skal vet jeg.

 

Står over jeg Dennis. Tar meg ikke så godt ut ved siden av deg ;D ;D

Ingen fare. Jeg har vært med 1 gang og tok meg sikkert aldeles forferdelig ut, men duverden så moro! Eneste kommentar jeg fikk var at jeg hadde potensiale og med litt trening så... Flinke til å juge med et smil var dem også, hehe. Hadde jeg spurt om hjelp så var mitt inntrykk at ingen av dem hadde brukt lang tid før de hadde kommet med meget gode råd. Så mitt råd er: Hopp uti det hvis du har tid og mulighet. Det er en vinn/vinn situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Synes 5er cupen er suverent, motivasjonen øker betraktelig når man trener seg ihjel på kasteteknikk.

Nerver er nok kritisk avgjørende. I vinter blir det hard trening, er allerede igang med den laaaange orange lina.

 

Målet mitt er å delta fast i årene som kommer, virker også som et kjempe miljø etter jeg jobbet litt som "hobby" journalist i Tønsberg.

 

Dennis var forøvrig flink til å kreve inn penger for de gode pølsene som ble servert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig hyggelig miljø, man blir tat godt imot :) Fra det første stevne jeg var med i for aller første gang, kastet jeg 19 meter over hode og 18 spey med 5'er stang, og i år har jeg katet 31,04 meter som mitt lengste kast. Grunden til at jeg blitt såå flink er de andre som har pirket på teknikken min i 3 hele år.

 

Pølsene de var gode de ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iJeg kommer ikke til å kaste denne vinteren, får mest sannsynlig beskjed om at skulderen min må oppereres i morgen. Senebetennelse har ødlagt det meste som har med kasting og fisking i år >:(

 

Dette var trist Robin, du har min medfølelse. Vet du er glad i både kastingen og fiske etter SØ i Vestfold.

Du får trøste deg med at "junior" blir med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste konkurransereglene på castingforbundet sine sider at det var noen godkjente snører, men at alt av stenger var lov så lenge de var klassifisert som #5, 9 fot eller kortere og mulig å kjøpe i butikk. Bare av nysgjerrighet; noen stenger som har utmerket seg positivt eller som blir hyppigere foretrukket enn andre av de som kan velge stenger fritt (mao av de som ikke har bransjetilknytning)?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan svare for mitt vedkommende, jeg tester ut et par alternativer. Det er Loop Greyline og Orvis T3, sistnevnte er det utrolig "spark" i.

 

Vil også teste ut T5en, og jeg er IKKE bransje tilknyttet. Jeg vil teste ut flere alternativer, blant annet Scierra og Vision.

 

Det viktigste er å finne hva som passer meg, og jeg er enda svært usikker.

 

Her kommer det sikkert flere svar etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...