Gå til innhold

Sjøørret-fluer og havabbor-fluer


Sailfish

Anbefalte innlegg

Satt og fikla med noen materialer jeg fikk av han som fikk meg til å begynne med fluebinding :) Når vi skulle dra hjem etter besøket hos han og familien kom han heseblesende bort til meg med en isboks. Der var det ei bindestikke, alt jeg trengte av verktøy og en del materialer. Jeg var jo i syvende himmel og ville at turen hjem fra Røros skulle gå så fort som mulig. Etter det var jeg hekta. Mye av det han brukte i fluene sine var naturlige materialer han fikk av lokale jegere. Han bandt også bare laksefluer, så mest materiale til laksefluer i boksen også. Men jeg hadde jo ikke stor peiling og var sjeleglad :) Mye av det ble brukt, men mye ble også liggende. Inntil jeg i går fant på at jeg kan jo være litt kreativ. Så jeg rota frem materialene og bandt en selvkomponert reke.  Blir nok mer binding med de materialene :D

 

Litt artig egentlig å bruke materialer som fortsatt er på skinnet sitt eller plukke fjær fra hele nøtteskrikevinger :)

 

Her er flua :)

 

[attachimg=1]

 

OBS! La ut bilde i en annen tråd her også, men det er jo egentlig i denne tråden den hører hjemme :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det burde fungere det Igor, min favoritt er sort muddler minnow med flytefett og rød hale.

Da striper den eller "drar vann". Giftig som bare det, så fin ut den du bandt!

 

Stripe fluer til sjøørret er det råeste fiske som finnes til sjøørreten synes hvertfall jeg.

Så endel nattsvermere igår, og jammen var det noen som forsvant i en bukt her i Porsgrunn som

er helt suveren. Aktiviteten er mer i vannfilmen enn under.

 

SØ fiske for tørrfluepurister ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...