Gå til innhold

Hvor langt har dere kommet?


Anbefalte innlegg

Sitter her og drømmer og ser at nå er det bare 2 måneder igjen til jeg får luftet fluene over åpent vann. Tror jeg ligger godt an i forhold til fluebindinga. Mye av døgnfluene og vårfluene er bunnet. Mangler noe nymfer og mygg, pluss litt no-hackles/comparaduns... Og uansett; ferdig blir man vel aldri, det er alltids nye fluer å binde, og man trenger alltids flere av den og den flua...

 

Hvordan er det med deg? Ligger du godt an? Hva har du "ferdig", og hva mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegsu

Ligger greit nok an. Vårfluene ble jeg ferdig med for et par uker siden og myggboksen ble ferdig i går :) Døgnfluene og landinsektene er det verre med, men er "heldigvis" fortsatt en stund til de får fart på seg. Har gått for et nytt opplegg i år: Få mønstre og mange fluer av hver. Slik at jeg har fluer for noen år og bare kan kosebinde om vintrene, istedet for det evige stresset med masseproduksjon hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Har bundet masse i høst/vinter samt at det var mye ubrukt igjen fra fjoråret.

Føler fremdeles at jeg mangler det meste......

Utvidet for alvor horisonten i fjor slik at en del nye utfordringer står for tur.

Nye arter gir liksom en "fresh" start og masse spennende eksprimentering... Artig!!

 

Regner med å nesten komme i mål med bindinga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også få mønster, med mange av hver størrelse. Men, det blir jo noen fluer utenfor de jeg "bruker" å lage...

 

Jeg er av den typen som nesten ikke bruker fluer jeg lagde året før. Føler litt av sjarmen og forberedlesene til sesongen ligger i akkurat det å binde fluene en trenger når sessongen starter. Fluene jeg har igjen fra året før som fortsatt funker gir jeg bort...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt mye igjen. Er ferdig med mygg og vårfluer. Det meste av SØ-fluene er også klare. Ligger langt etter med døgnfluer. Boksen er rasert etter forrige sesong, så det er litt av et arbeid som gjenstår. Har en plan om å gjøre det enkelt med tanke på farge i år. Planen er å binde i brunt og oliven. Teorien om viktigheten av størrelse og presentasjon skal testes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt enda!! har vært en travel vinter med jobb og ny bolig jakt og nå opp pussing. Har vært strålende sol i hele dag og oppunder 9grader i sola, så det fins sikkert en vakende ørret et eller annet sted, ale vann er jo isfri for en stund siden.

 

Så om noen har noen fluer å donere bort tar jeg gjerne imot!!  :D Når jeg kommer meg ut nå trenger jeg mygg fortrinnsvis cdc mygg. Steinfluer, noen brune små nymfer, og etterhvert marginata og vespertina cdc no hacle el comparaduns pluss noen klekkere. Bruns caddis, og andre vårflueimmiasjoner. så skulle jeg iallefall ha litt... Nei får vel prøve stå enda litt tidligere opp og prøve binde ei flue eller to  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter år med fluefiske tror jeg aldri jeg har hatt så skrale fluebokser. Har på en måte blitt de samme mønster år etter år. Har funnet mine favoritter og vedlikeholder heller flueboksene hele året

 

åh gud jeg er smart :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger hus og bor i esker for tiden.  Det er for JÆVLIG! Bindestikka mi har jeg ikke sett på et halvt år.

Det er best at jeg trives der jeg bygger for jeg bygger FAEN IKKE IGJEN !!!!!

 

Men goddam så deilig det skal bli å flytte inn  ;D

 

Nei ...det får holde med fjorårets produksjon.

Ellers så er ikke fluefiske så morro...nok annet å finne på  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Føler jeg ligger godt an i forhold til laksen og sjøørreten, har bundet opp en god del (ca 250 stk totalt) krok- og tuber i de mønstrene jeg fisker mest med, men også noen nye selvsagt.

Ligger nok etter på "ørret og røyesiden", men men, regner med å legge inn et ekstra gir der snart. Må jo ha noen Copper-John til Barduelva!!

Så forresten årets første steinflue her om dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian R

føler jeg ligger brukbart an så langt, men som nevnt tidligere blir man jo aldri helt ferdig..  :rolleyes: er mer eller mindre ferdig med døgniser, mygg og maur. vårfluer og nymfer tar jeg litt etterhvert.

årets første tur for min del blir sansynligvis til helga, og bør derfor kanskje også binde opp noen steinfluer.. bare for å være på den sikre sia  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kikka litt i boksene bine idag, og eg tror nok eg ligger litt dårlig an for å si det sånn. Føler eg er rimelig klar på Døgnfluefronten, men mangler nok litt på vårflue og myggfronten.

Klarer meg sikkert i begynnelsen av sesongen, men må nok binde litt i sesongen og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...