Gå til innhold

Endelig


sommer

Anbefalte innlegg

Endelig...... ;D

Dro ut kl.18:00 og satte igang, ikke de store forhåpninger etter mange skuffene kvelder, begynder og lure litt på om jeg skal holde meg til ferskvann, men men jeg har fluefisker opptimisme og kaster i vei.

kl.19:15 satte jeg meg og drakk kaffe og begynte og lure på hvorfor jeg ikke venter til isen går og jeg igjen kan kaste på vak. Men så tenkte jeg på de tips jeg fikk fra dere på forumet "fisk, fisk, fisk ikke gi opp.

Så kl.19:30 gik jeg til samme plass og lage et kast på 20 m og 5 sek. senere sagde det PANG og livet fikk en helt ny mening, for dette var ikke en liten torsk. Etter 5-10 minutter, 2 hjertestans og noen fantastiske lyde fra min snelle, hadde jeg min første sjøørret i hoven.

 

Den var på 1,5kg og dette er absolut ikke min siste gang ved sjøen

post-2015-13949849073944_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Og det ga meg inspirasjon.Var på min aller første tur etter sjøørret selv i går kveld, og må innrømme at jeg var nær ved å gi opp allerede første timen. Ganske tøft for en tørrfluefantast å måtte stå og kaste blindt ut i intet.. Får vel ta et par turer til før jeg evt legger det på hylla. Er jo ikke så lenge til isen går i marka heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye... den var pen.

Var selv ut i går, men det ble bare torsk gitt.

 

Hadde en fin opplevelse, eller egentlig litt frustrerende. Hadde fisket en liten stund, uten å kjenne noe. Tilslutt klarte jeg ikke å dy meg. Skrudde på lykta og lyste i vannet. Og der rett foran beina mine svømte tre  torsk på 2-2,5 kg... ble ganske overrasket da jeg ikke hadde kjent noe.

Men de bare lure svømte vel etter flua inn til land da. Ingen sjøørret å se men...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Og det ga meg inspirasjon.Var på min aller første tur etter sjøørret selv i går kveld, og må innrømme at jeg var nær ved å gi opp allerede første timen. Ganske tøft for en tørrfluefantast å måtte stå og kaste blindt ut i intet.. Får vel ta et par turer til før jeg evt legger det på hylla. Er jo ikke så lenge til isen går i marka heller. :)

 

Jeg er helt enig, og stå og blindkaste er ikke morsomt, men tro meg det er det hele verd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...