Gå til innhold

vask av snøre


Jarle

Anbefalte innlegg

i det siste har jeg merket at flytesnøre blir fort "tungt" å kaste med og det blir kortere og kortere tid mellom hver inpregnering av snøre. snøret ser skittent ut.er det mulig å vaske snøret?, og i tilfellet med hva.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[. Det kan kjøpes masse "stæsj" for rens av fluesnøret, jeg bruker selv bare zalo såpe :), for så å vaske av og så tilføre linedressing.

 

du vil blive forbavset over så let og ubesværet du kaster efter at have givet din line linedressing, og husk også at stræk din flueline, bind den fast til et træ, men det skal være baglinen du binder fast, gå så de ca. 27 mtr. frem og tag fat i fortumet læg den stram på jorden, og du vil se den bugter sig, tag den op og træk i linen hold den spændt et lille stykke tid, og nu vil du se at din line er ret, selv en line der har sidet længe på spolen er ret nu.

god fornøjelse /Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sientific angler (tror det skrives sånn) er det råeste bonemiddlet jeg har prøvd! Funker helt kjempe både til fluesnøret og bilen faktisk!! :D

 

Det er alltid ett godt tips å først vaske snøret i lunket vann, med en SVÆRT mild såpe!! bruker du sterk såpe vil snøret etter en stund bli "sprøtt" og kanskje begynne å lage små sprekker i coatingen. Deretter bør snøret bones. Det som er lurt, er å gjøre akkurat som når du boner bilen... ikke gjør det i sterkt sollys, og tørk av snøret etterpå, slik at du får bort restene av boningen!

(RIO anbefaler at snøret skal vaskes og bones etter hver tur, for å beholde topp egenskaper, og lengst mulig levetid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...