Gå til innhold

Knuffing og slåssing....?


fjellfanten

Anbefalte innlegg

Tenkte bare jeg skulle legge inn noe jeg saksa fra lokalavisa i Førde.

"Kriger om fiskeplasser

 

Det er ikke observert en eneste laks i Altaelva. Likevel meldes det allerede nå om slåsskamper mellom fiskere som vil sikre seg de beste plassene.

 

Det er allerede meldt om slåssing, knuffing og krangling om de beste fiskeplassene, melder NRK.

 

Bakgrunnen er at alle altaværinger kan fiske hvor som helst i elva før sankthans. For å sikre seg de beste plassene overnatter noen i telt og okkuperer regelrett fiskeplassene, mens andre ikke vil la folk slippe til – og atter andre sniker i køen. "

 

Joa, det er jo litt artig da. :twisted:

"Vanlige" folk synes nok dette er helt sprøtt.. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede meldt om slåssing, knuffing og krangling om de beste fiskeplassene, melder NRK.

 

Litt temperatur når det greier seg om gratis fiske i en av verdens beste lakseelver får man tåle....bare ikke knuffingen utarter seg til dulting og dytting :)

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke nå lenger. Bor i Bergen nå, men bodde i vannkanten av Jølstra i fjor sommer. Riktignok i mellom Jølstravannet og J. lakseelva... Et nydelig tørrflueparti hadde det bare vært litt mer fisk der. Veldig krevende fiske, dessuten er mestaparten av fisken smålåten. Da er det vanskelig å finne motivasjonen for lange kvelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg leter fortsatt....etter godplassene. Jeg kan likevel anbefale strekket fra golfbanen på Vassenden og nedover. Det er en nydelig plass. Åja; en kompis av meg fiska med nymfe et stykke nedenfor det stillepariet, han fikk en finfin ørret. Kan skrive litt mer i morgen om nærmere beskrivelse av sted. Skal tenke litt på om det er andre plasser som er verd et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke bra dette. Når jeg begynner å tenke på hvor jeg egentlig har fiska, begynner dette å bli motløst :cry: Jeg fisker mye, men det er som regel i Mo-vatnet, Jølstra, Jølstravatnet og noen fjellvann. I og med at jeg bor i Bergen nå blir det selvsagt mindre og mindre fisking i Førde. Det er ikke spesielt godt fiske i Mo-vatnet (dvs elven og innoset i til vannet), men det er meget pent der oppe =D> Dette hjalp vel ikke noe særlig. Tror heller du skal gi meg en lyd når du har tenkt deg opp, så kan jeg i alle fall vise deg hvor du IKKE skal fiske. Den listen begynner å bli lengre :oops:

God kveld til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle legge inn noe jeg saksa fra lokalavisa i Førde.

"Kriger om fiskeplasser

 

Det er ikke observert en eneste laks i Altaelva. Likevel meldes det allerede nå om slåsskamper mellom fiskere som vil sikre seg de beste plassene.

 

Det er allerede meldt om slåssing' date=' knuffing og krangling om de beste fiskeplassene, melder NRK.

 

Bakgrunnen er at alle altaværinger kan fiske hvor som helst i elva før sankthans. For å sikre seg de beste plassene overnatter noen i telt og okkuperer regelrett fiskeplassene, mens andre ikke vil la folk slippe til – og atter andre sniker i køen. "

 

Joa, det er jo litt artig da. :twisted:

"Vanlige" folk synes nok dette er helt sprøtt.. :shock:[/quote']

Husk at dette ikke er ordentlige fluefiskere, men bare enkle laksefiskere, mine damer og herrer.

 

Slik fjollete oppførsel har jeg aldri opplevd, eller vært utsatt for i løpet mine ca 35 år som fluefisker etter ørret, røye og harr.

Har kun hørt rykter om at slikt skal ha skjedd en sjelden gang i et par "Må-bli-sett-i" elver på Østlandet. (Men det er kanskje laksefiskere som har havnet på feil sted?)

Jeg vet jo at slike ting foregår i lakseelvene her på Sørlandet og. Også woodoo har vært utøvd for å hevne seg på andre zombielignende laksefiskere her nede. Stikke nåler i dukker og denslags; Dere har sikkert hørt at slikt foregår i sydligere egne, som sorte sermonier og andre skumlerier...

Nei, takke meg til ørretfiskere og deres hyggelige fremtredener. Forøvrig har vi ordentlige fluefiskere en deilig tid nå som alle "apekattene" står skulder ved skulder i lakseelvene.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Ronny herja.Er glad jeg ikke er noen kranglefant.Fisking skal være fred og ro på heia eller i fjellet eller hvor man nå er.Denne kranglinga som veldig mange laxefiskere driver med er helt uakseptabelt og gjør at lysten til og fiske lax ikke akkurat øker!!Har opplevd et par ubehagelige episoder her i Otra der en "jævla" markfisker denger hele stasen 2 meter fra meg selv om han ser at jeg fisker.På toppen av det hele stod han på andre siden av elva!!!!!!!Fektet og ropte at han skulle fiske der fordi det var der laksen stod.Er det mulig?????

Gleder meg til neste helg for da skal jeg til Hovden og Haukelifjell og teste det jeg liker best-ørretfiske på fjellet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...