Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Det har med lagdelinga i vannet å gjøre, hvor fisken står, liker eller misliker sterk strøm. Hvordan nå den.

 

Har en plass(der jeg var i går) som fisken er meget on/off på, hvorfor er det bra noen ganger mens andre ganger med tilsynelatende forhold elendig?

 

Det er tidevannstrøm her og tror det har mye med hva slags vann som er der på de forskjellige tidspunkt, er det mye saltvann pga mye vind so presser inn høy flo..

 

Generelt et puslespill, men jeg er i ferd med å løse floken, se motivet he he.

 

Trikset, den nye teknikken var ikke så veldig oppsiktsvekkende selv om jeg ikke tror så mange benytter seg av det.

 

Jeg har etterhvert skjønt at når vannet er kaldt og brakt så er det lite næring i overflate, spesielt i strømsterke sund. Det er spesielt ille når strømmen er rask. Fisk og næring er der, men står der vannet blandes, og der er strømmen gjerne redusert eller står helt stille. Eventuellt går motsatt vei..........

 

Få flua ned i dette sjiktet, overflaten er ikke gunstig så lenge den er steril.

 

Med varmere vann er det annerledes, eller de gangene varmere vann havner helt oppe i overflaten. Værrskifte, vindretning som snur kan føkke opp vannet og få fisken til å oppsøke tidevannstrømmene i tettere antall. Antakelig fordi det er mer mat der pluteselig. Monotont vær kan gradvis tømme et sund for fisk.......

 

Dette er mine høytsvevende teorier ;D Men tror ikke mange fisker oftere enn meg i mørket på i utganspunktet "vanskelige årstider" Ikke minst på dager med "feil" vær.

 

Det var ingenting å merke på de første kastene, og på slike forhold med rask strøm inn i fjorden har jeg mange ganger bare måtte resignere, altså ikke napp stort sett. Men de MÅ jo være her............

 

På innsiden var isen helt ut til marbakken så her kunne jeg ikke stå.

 

Plutselig et vak bak flue, eller var det innbilning?

 

Jeg setter på synkepasta!!!!!!!! Jeg mista pakken med vidunderstoffet i løpet av turen :-[ :-[ :-[ :-[

 

Jeg må ha nytt!!!!! Jeg ble helt knekt.

 

Uansett jeg lot flua synke ned i strømmen for så å la snøret stramme opp. Der tok den, bare rundt 450 gram. Men hadde noen napp til. Det var enda en erfaring rikere for meg.

 

Men dette er hardcore sjøørretfiske!!!!!

 

Vet noen av dere om hvor jeg kan få tak i synkepasta? Konsistens som plastilina.

 

Det er helt genialt. :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Etter Micke og Anders M`s gode fiskerapporter spant jeg utover mot våre vakre fjorder.

Møtte Anders og han hadde tatt en. Strømmen hadde snudd etter Micke måtte hjem.

 

Da kan fisket endre seg drastisk, etter en prat med Anders tok vi hver vår vei i Langangen området(nei, ikke der alle pleier å være) ;D

 

Han gikk mot grunnere partier og jeg gikk mot "badekar" med strøm, altså ble fort dypt her-men knapt 4-5 meter. Kastet av et sted jeg så og si aldri har fisket. Jeg oppdaget fin strøm her.

 

Satt på en flue bjorni har bundet opp. Det er en jiggy med mylar, likner juletreet. Likner mer en sild/fisk og får en råere gange i vannet. La ut vannkast på maks 15 meter, lot det synke med 40+ synk 3. Dra inn rolig i strømmen med små rykk innimellom. Det smalt ja, ganske kjapt!

Dette var en gris, fikk tatt bilde av denne.

 

Så klikket mobilen "som vanlig"-men det gjorde ikke fisket. Jeg fikk noen virkelig pene idag, ja dagens snitt var faktisk uvanlig stort. Alle var blanke, og flere hadde fin k-faktor.

 

Når jeg mista denne flua så funket en hvit jiggy Micke har bundet opp. Hele flua er hvit-når jeg mista den så funket en hvit jiggy bjorni har bundet. ;D

 

Dette var et knallbra fiske gitt, på lavt vann og nordadrag så det holdt.....

Ja, jeg gav meg faktisk tidlig idag til en forandring. Var fornøyd, og når det ble skikkelig mørkt så avtok det gode fisket. Fant nok en spot idag, bare ved å bruke "magefølelsen". Å finne nye spotter er så utrolig gøy. Det blir som å komme til en ny "verden" og en annen setting.

 

Det var Micke som tipset meg, takker for den Micke. Gull verdt det ;)

Takker Anders for turen, Micke og bjorni for flotte fluer.-

Fisket har til nå vært over all forventning. Jeg slapp alle tilbake, det var mange fine middager der gitt.

Fikk en rapport fra Micke om mageinnhold, her var det brisling ja.

 

Knallbra fiske i Februar, 2 grader i vannet, lavt vann og kjip nordavind-For en fin start på helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt konge Torgeir..

 

Jeg satt hjemme idag til morgenen og det var ikke mange

deler i kroppen som tenkte Sjøørret, untatt hue da selvfølgelig..

Hjemme var det snøfall og 2 minus..

Til slutt klarte jeg ikke mer.. måtte bare ut..

Kom til første plass med sinnsykt lavt å klart vann..

2 + i lufta og det samme i vannet..

I tilleg var det en strøm som ikke lignede grisen..

Vanskelige forhold..

Satte meg i bilen(Sø fiskerens beste venn ;)) og kjørte

utover fjorden da jeg så at det var isfritt på en plass vi

hadde sinnsykt lyr/sei fiske i høst, og tenkte det kan være

vert noen kast..

På med synk 5 40+ klump.. to kast og bang!! noen sinnsyke utras

seinere lå en feit 700 grammere på bakken.. Matfisk..

Dette er en litt uvanlig plass å få Sø på, så jeg tenkte det

må ha samlet seg noe fisk her..Riktig.. fikk 4 stk til.. noe mindre

plus flere ordentlige hogg.. Anders tok en pen og etter jeg dratt

Alle ble tatt på en rosa/vit wolly bugger sak etter kopiering

plus modifisering fra en av Toggis fluer..

Så ringer tlf fra barnehagen.. Minstemann har fått feber.. Typisk..

Men, men det var bare å dra å hente ungene å reise hjem..

For en tur  ;D

 

Tight lines  Micke

 

post-2368-13949861703857_thumb.jpg

post-2368-13949861704223_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det ivrige sjeler som trosser kulde, sur vind, glatte forhold og lavt vann.  Og jaggu får dere uttelling også. Har funnet et par fine plasser, men sist jeg var ute så forsvant jaggu løkke, fortom og flue i kastet.  Passe lang i trynet da... aldri opplevd det før. 

 

Hadde ikke lagt på noe limdråpe på strømpeløkka, bare litt smeltelim og det var neigu ikke nok. Kuldegrader gjorde kansje sitt til at strømpa frøys og glei av fluesnøret???  Resultatet ble rusletur til bilen og hjem, da fingrene var mer syltelabber etter et par timer med "kontroll-vading" av området, samt prøvefiske av området i sur nordavind.  0 napp og fisk, men mest imponert at jeg var ute en tur likevel.  Takk til dere som gir oss andre et håp om at det lar seg gjøre å få noe likevel.

 

At det nytter gjør det jo.  Årets første i begynnelsen av januar ble jo noe glede seg over i lang tid.  På ei lita reke av ubestemmelig fjærsammensetning....

post-3352-13949861746032_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var litt av en sjøørret :)

Sant som du sier, har aldri vært så mye ute i kulda før. Valget er jo å ikke fiske, og det valget velger jeg ikke ;D

 

Det blir en vane vil jeg si, blir man vant til kulda så blir det ikke så ille.

 

Jeg bruker følgende:

 

-ull stilongs

-ekstra ull over, en kortere "shorts"

-fleece bukse

 

 

-ull superundertøy trøye med 2 lag ull

-ekstra fluefiskesiden t skjorte over. (konge t skjorta)

-deretter tykk hettegenser

-fleece jakke(helt konge)

-vadejakke

 

-ull sokker

-ragsokker

 

-ull lue(tykkest mulig)

-hette til hals ala de som kjører motorsykkel(kan nesten se ut som raner med den) beskytter hals og hake.

-ullvanter med sykehushandsker utenpå.

 

 

Benytter man dette så blir det kaldt ved minus 7. Alt under er helt ok. Iskald vind kan man ikke gjøre noe med.

Det jeg gjør hvis jeg ikke bruker ullvanter er at jeg stikker hendene inn i fleece genser med jevne mellomrom. Det gir fort varme i henda, en genial måte å varme fingra på. (F.eks 20 kast og 1 min varme i fleece lommer) Det funker som f :)

 

 

Stå på videre Imagio, du har jo et suverent snitt til nå :D

 

Flott rapport Micke, fin sjøørret a gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen....imago....har du kjøpt fluevest av meg.....den i oilskin....isåfall vet jeg at myggleif er på foraet

 

 

Se der ja,....heisan Staffan.  Jo det skulle vel neigu ikke være umulig det.....er vel en stund siden de var "in" da...hehe.  Flott å treffe kjente her da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjøørret idag, jeg koser meg i mørket. Men det er begrenset hvor lenge jeg holder ut. Egentlig er siste dagers forhold langt mer egnet til dagfiske, noe jeg ikke har hatt tid til. :'( :)

 

Det var ikke lett å lure den i kveld uten å komme ned, tok på en med epoxyhode og da tok den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

faen....imago....har du kjøpt fluevest av meg.....den i oilskin....isåfall vet jeg at myggleif er på foraet

 

 

Se der ja,....heisan Staffan.  Jo det skulle vel neigu ikke være umulig det.....er vel en stund siden de var "in" da...hehe.  Flott å treffe kjente her da..!

 

burde jeg få sydd noen flere slike vester i oilskin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen....imago....har du kjøpt fluevest av meg.....den i oilskin....isåfall vet jeg at myggleif er på foraet

 

 

Se der ja,....heisan Staffan.  Jo det skulle vel neigu ikke være umulig det.....er vel en stund siden de var "in" da...hehe.  Flott å treffe kjente her da..!

 

burde jeg få sydd noen flere slike vester i oilskin??

 

Veeel.....de holder snødrev og nordavind godt ute, så slikt så kan det jo brukes...trekker vel ikke vann heller når bølgene tar tak i nakkehåra...!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjøørret idag, jeg koser meg i mørket. Men det er begrenset hvor lenge jeg holder ut. Egentlig er siste dagers forhold langt mer egnet til dagfiske, noe jeg ikke har hatt tid til. :'( :)

 

Det var ikke lett å lure den i kveld uten å komme ned, tok på en med epoxyhode og da tok den.

 

 

 

Spennende!!

 

Hvilken efaringer har du med nattfisk til SØ og fiske høyt VS dypere i vannlaga.

Jeg fisker nesten konsekvent høyt, men når vinden slå til med høye bølger så "føler" jeg at å fiske litt dypere kan være tingen. Og siden du er nattkongen, funker det å fiske dypere??

 

Litt dypt med stor tubeflue har vekket min interesse ;) Jeg kan ha trua på det når den ikke tar rett i vannfilmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere forbundet jeg nattfiske med overflatefiske, det skulle være sorte fluer som levde opp til siluetteorien. Dette er jo gammel skole, for det første så spille ikke fargen på flua så stor rolle. Som the Cure sier: "All cats are grey".

Jeg fiska dermed høyt og med sorte fluer, dette er jo en metode som fungerer, men om vinteren er det ikke alltid sjøørreten stiger for å ta flua!

 

Jeg har alltid vært en perfeksjonist, på min sære egne(for andre uforstålige) måte. Har alltid stusset på dette med nattfiske og dets potensiale, er det egentlig så bra osv, må man fiske høyt, gidder de å ta flua NÅ, er det ørret her....Tusen kast uten hugg gir tid til ettertanke, de få kastene som gir fisk er nesten meningsløse hvis man ikke analyserer hvorfor.

 

Jeg fant ut at nattfiske IKKE trenger å inkludere flytesnøre(flytesnøre bruker jeg kun til tørrfluefiske) eller en flue som fisken kun skal se mot himmelen(hvordan de får øye på flua vet jeg ikke, sikkert mange sanser vi ikke kan leve oss inn i he he) Jeg husker at intermediatesnøret tok over, jeg bruker det til alt nå.

 

Jeg har erfart at sjøørreten som gjerne tar i overflaten på dagtid ikke nødvendigvis stiger på natta(vinter vel og merke) Milde netter uten vind, bittegrann tåke er noe annet, da vaker de mer enn villig. På kalde sure vinterdager er dypere fiske en fordel har jeg opplevd. Mange ganger biter sjøørreten når flua på slutten av inntrekket(som er sent) er helt ved bunnen........

 

Hvor mye har siluett eller farge å si da?

 

Det er uansett verdt å eksperimentere mer vedrørende sjøørretfiske når det er mørkt. Men at jeg antakelig ville fått flere hugg med synkepasta i går kveld. Det tror jeg. Hvorfo skulle det ellers bite ganske kjapt etter at jeg bytta til en litt tyngre flue... :rolleyes:

 

Jeg vet egentlig ikke jeg, men sannelig er det spesielt å stå der alene i mørket.

 

Jeg tror at å komme ned er spesielt viktig der strømmen er kraftig og der det er mange lag med forskjellige temperaturer, og saltinnhold.

 

Flo og fjære spiller også en rolle, hva skjer egentlig med byttedyrene, hvor mye vandrer ørreten mellom lav og høyvann. Hvor bør man fiske når det er sånn eller sånn.....

 

Jeg har kommet frem til at man nesten alltid kan få sjøørret, det gjelder bare å ikke henge seg opp i normer.

 

Jeg skal ihvertfall fiske dypere om natta, synkepasta foran flua, la flua synke ned i strømmen til "varmen"......da slipper den å hente flua-du legger den på sølvfat for fisken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tanker Marbakken,  og fint du deler dem med oss  :) :). Stikkordet er vel variasjon. Det finnes ikke en måte å ta fisken på, men mange. De som er flinke til å variere fisket sitt, er de som over tid lykkes best. Det er også dem, som etterhvert, tilegner seg størst kunnskap om fisket. Det er i alle fall det inntrykket jeg sitter med.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget informativt svar, ser du har noen erfaringer jeg stadig undrer over.

Sorte fluer på natta, fiske litt dypere.....

 

Fikk noen a-ha oplevelser for to uker siden. Kjente null på sort wolly uten fortyngning.

Satt på en bjorni jiggy i sort, kjente null-men denne sank jo mer.

 

Lot flua synke med slow sink lina, og da tok den på første trekk. Settinga var nordadrag og endel strøm.

Jeg fortsatte taktikken og fikk 4 på et sted det virket livløst.

 

Jeg har best erfaringer med strømmer som skiller seg ut, de som dannes som en V er de beste.

Og jeg får stadig mest i strømkanter. Likner mer en briskant. Når strømmen samles og det "pipler" i vannskorpa ala sildestim så smeller det nesten hver gang. Ikke alle strømmer er bra, bare noen få. Men til gjengjeld leverer de så til de grader.

 

Mine siste erfaringer med strøm er at fisken ofte står ved strømmem-særlig når det er bikkjekaldt men at den oppsøker le nærmest mulig strøm.

 

Dette blir gøy, nå skal jeg fiske litt dypere på natt. Gjort det før uten særlig hell. Kan ha fisket dypt i mørket også gå over til ei line som går høyere i vannlaget og da har jeg fått SØ.

Men noen unntak som tidligere beskrevet har jeg opplevd.

 

Takk for innlegget nattkungen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Toggi! For meg er sjøørretfiske enda mer utfordrende en tørrfluefiske, tror det er fordi at det er så mye man ikke ser.

 

Vaker det så vaker det, riktig presentasjon og du tar den. Gøy!

 

Men på kysten i mørket midt på vinteren, da er det andre sanser og for meg er det veldig vakkert.

 

Variasjon er stikkordet, veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere forbundet jeg nattfiske med overflatefiske, det skulle være sorte fluer som levde opp til siluetteorien. Dette er jo gammel skole, for det første så spille ikke fargen på flua så stor rolle. Som the Cure sier: "All cats are grey".

Jeg fiska dermed høyt og med sorte fluer, dette er jo en metode som fungerer, men om vinteren er det ikke alltid sjøørreten stiger for å ta flua!

 

Jeg har alltid vært en perfeksjonist, på min sære egne(for andre uforstålige) måte. Har alltid stusset på dette med nattfiske og dets potensiale, er det egentlig så bra osv, må man fiske høyt, gidder de å ta flua NÅ, er det ørret her....Tusen kast uten hugg gir tid til ettertanke, de få kastene som gir fisk er nesten meningsløse hvis man ikke analyserer hvorfor.

 

Jeg fant ut at nattfiske IKKE trenger å inkludere flytesnøre(flytesnøre bruker jeg kun til tørrfluefiske) eller en flue som fisken kun skal se mot himmelen(hvordan de får øye på flua vet jeg ikke, sikkert mange sanser vi ikke kan leve oss inn i he he) Jeg husker at intermediatesnøret tok over, jeg bruker det til alt nå.

 

Jeg har erfart at sjøørreten som gjerne tar i overflaten på dagtid ikke nødvendigvis stiger på natta(vinter vel og merke) Milde netter uten vind, bittegrann tåke er noe annet, da vaker de mer enn villig. På kalde sure vinterdager er dypere fiske en fordel har jeg opplevd. Mange ganger biter sjøørreten når flua på slutten av inntrekket(som er sent) er helt ved bunnen........

 

Hvor mye har siluett eller farge å si da?

 

Det er uansett verdt å eksperimentere mer vedrørende sjøørretfiske når det er mørkt. Men at jeg antakelig ville fått flere hugg med synkepasta i går kveld. Det tror jeg. Hvorfo skulle det ellers bite ganske kjapt etter at jeg bytta til en litt tyngre flue... :rolleyes:

 

Jeg vet egentlig ikke jeg, men sannelig er det spesielt å stå der alene i mørket.

 

Jeg tror at å komme ned er spesielt viktig der strømmen er kraftig og der det er mange lag med forskjellige temperaturer, og saltinnhold.

 

Flo og fjære spiller også en rolle, hva skjer egentlig med byttedyrene, hvor mye vandrer ørreten mellom lav og høyvann. Hvor bør man fiske når det er sånn eller sånn.....

 

Jeg har kommet frem til at man nesten alltid kan få sjøørret, det gjelder bare å ikke henge seg opp i normer.

 

Jeg skal ihvertfall fiske dypere om natta, synkepasta foran flua, la flua synke ned i strømmen til "varmen"......da slipper den å hente flua-du legger den på sølvfat for fisken. ;)

 

Artig og interessant å høre om dine gode erfaringer om nattfiske etter sjøørret!

Etter hva jeg har lest (husker ikke hvor) bruker / oppdager fisken også byttedyr ved bruk av sidelinjen. Den oppfanger vibrasjoner / forandringer i vannmassene når f.eks småfisk svømmer rundt om i vannet. Og, spesielt når byttedyr flukter skaper de vibrasjoner i vannet!  Dette bidrar til at sjøørret oppfatter disse vibrasjonene med sidelinjen. Syn, luktesans og sidelinje er viktige sanseorganer for å fange byttedyr. Et annet moment er jo også at mange byttedyr der nede kommer frem / blir aktive når det er mørkt - og det er vel ikke utenkelig at sjøørret ( og andre fisker) har skjønt det ;-)  Etter min erfaring kan en gjerne fiske dypt, ja svært dypt  ned til 8-10m, med flue fra slutten av januar til langt ut i mars ( altså i perioden vanntempen er på de laveste i løpet  av året). Da bruker jeg ofte store og fargerike fluer med volum - gjerne en fargerik børstemarkimitasjon.

Terje C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin info Terje, "nappindikatoren" skal teste det i praksis ;D

 

Ute idag, som vanlig nordavind eller mye vind. Begynner å bli lei kald vind nå gitt.

Tok ikke lang tid før lugg, fisket dypt og rolig. Men en hvit wolly med juletreet elementer.

 

Men jeg ville ha jiggy, den livlige gangen-ja den gjør noe med fisket mitt.

Ikke trengs det noe stor fart. Litt rykk og stopper og BANG!!!

 

Dette gjentok seg 5 ganger idag, alle blanke og ok. Snittet dårligere enn igår.

Så kom snøværet som slår det meste. Det ble vått og trist gitt, vannstanden sank og fisket ble også dårlig. Jeg mista en stor en idag, kiloen pluss. Den var litt brun faktisk.

 

Flere fisk spytta ut brisling!! Og fisket her er jaggu ikke gæli. Været la en demper vil jeg si.

Var mer Rally Norge på gatene, og jeg tenkte på åssen i pokker jeg skulle komme ut fra min idiot parkering ;)

 

Tok 4 på Stig Vivelids jiggy i grønn og hvit, den siste jeg fikk tok en liknende flue bundet av Anders m.

Takker for alle bidrag på fluefronten, jeg føler meg priveligert ;)

Fikk i tillegg et par supre fluer av Micke idag, han er jaggu en god fluebinder også  :P

 

Vi var ute nå i mørten og fisket litt med Micke, men slem vind ødela hele moroa. Men vi fikk pratet mye "shiiit" fordet 8) Gøy å teste alle hans klumper. Mannen er et geni vil jeg si!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante opplysninger om sjøørretsansene, tror de har full kontroll nede i elementet sitt he he.

 

Ny tur, gikk ut i halv ti tiden.....gadd ikke bruke penger på øl.

 

Vindstille ;D

 

Rundt null grader, perfekte forhold faktisk. Kom ut til godplassen og ser jo strømmen går ut og vannet er litt for lavt.

 

Begynner å fiske med nybunden variant av Shrimp slammer(se sjøørretflue-tråden). Får en 500g gråblank en.

 

Mister en.....

 

Går lenger inn og får tre små, så går jeg tilbake til den ytterste plassen og det er helt stille.

 

I ferd med å gi meg og etter å ha fisket og fått de tre små på innsiden på en ganske ny kanongod nattflue(kun et materiale) setter jeg på sort zonker med sølv flashabou i kroppen. Denne har fluoorange craft-fur hale.

 

Så begynner det å nappe, 7 ganger uten at den sitter! Jeg klipper av litt av zonkerens bakre del som er den delen av kaninskinnet som er bak innbindingspunktet.

 

Pang der sitter den med en gang, en fin en på ca 750-800g. Det fortsetter og det blir 17 stykker.

 

Best var det når strømmen snudde ;)

 

Går mot fullmåne og det var utrolig lyst ute, konkluderte med at kraftig månelys ikke er bra fordi bettet tok av når månen ble dekket av skyer........Men så kom den frem igjen og bettet var der allikevel. Etterhvert når strømmen hadde rent innover en god stund roet bettet seg.

 

Det er en kanonbra plass og jeg sitter bare ræva når jeg fisker der..

 

Fin tur med svaner kretsende rundt på fjorden, lenge siden jeg har tatt en skikkelig rugg der dog.

 

En fisk satt dypt kroket, den var ikke særlig stor og blir vel hundemat..... :)

 

Flere av fiskene var pene 5-600 grammere sølvblanke og feite.

 

Zonkeren skuffer sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var perfekte forhold, hjelper litt. :)

 

 

hva er det du definerer som perfekte forhold?

 

Det er vel når vinden er borte, strømmen er riktig, lysforholdene akkurat, fisken biter som besatt etter at du har knekt koden, får telefon at 12 rette er gått inn i tipping samt at lottolappen til kona gikk også inn med med 7 rette og hu sier at nå kan du fiske så mye du vil hele året..., og lurer på om ikke du skal ha nytt fiskeutstyr når dere skal dra sydover på ferie for å fiske bonefish m.m....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var perfekte forhold, hjelper litt. :)

 

 

hva er det du definerer som perfekte forhold?

 

Det er vel når vinden er borte, strømmen er riktig, lysforholdene akkurat, fisken biter som besatt etter at du har knekt koden, får telefon at 12 rette er gått inn i tipping samt at lottolappen til kona gikk også inn med med 7 rette og hu sier at nå kan du fiske så mye du vil hele året..., og lurer på om ikke du skal ha nytt fiskeutstyr når dere skal dra sydover på ferie for å fiske bonefish m.m....?

 

  og så våkner du opp kaldsvett og J...lig  ;D  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe der ja BR, hehehehe.

 

Poenget var vel egentlig at perfekte forhold kan jo være så mangt.  Noen vil ha fisk, mye fisk.  Andre er fornøyd bare ved å være ute.  Noen er veldig fornøyd bare ved å være med å se andre lykkes. Så perfekte forhold er så individuelt, men gleden er jo ofte stor å kunne komme til en plass hvor en ser det er aktivitet og rett å slett bare nyte tilværelsen.

 

Rent fiskemessig så er det vel slik at perfekte forhold for fangst har vel hver plass sine forhold for optimal fangst som kun kan avsløres ved gjentatte besøk over lengre tid under forskjellige tider og værforhold.  Fine plasser kan jo virke døde under gitte forhold for så å snu til en drømmeplass bare minutter senere.  Bl.a. Toggi har vel beskrevet nok om dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...