Gå til innhold

Høyfjellet..hardangervidda??


Gjest trout

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært i høyfjellet i sørnorge i det siste. Skal kanskje prøve Hardangervidda i august, og lurer på om sesongen har kommet i gang. Tenkte å prøve i området Sandhaug-Nordmannslågen. Vanntempereaturer er interessant, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silverfish

Jeg var på Hardangervidda uke 29. Gikk inn fra Tronsbu, altså øst på vidda og i de områdene du planlegger å gå. Jeg hadde 5 grader, stiv kuling og regn i fem dager. Da var det helt dødt. Men, en kveld fikk jeg 20 minutters drømmefiske da vinden snudde, temperaturen steg, og døgnfluene poppet opp i store mengder. Jeg tror du kan få et flott fiske litt ut i august, men ha i bakhodet at sommeren kom litt sent igang over 1000 meter. Vanntemperatur kan du jo forsøke å finne hos turistforeningen.

Mvh

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

 

Jeg har nettop vært og godt inn fra tronsbu. Kom hjem for litt under en uke siden.

Vanntemperaturen var 11 og en halv grad der jeg fisket, og det var kullegrader på natten(vadeskoene ble steinharde) :P.

Mye vann i elvene. :-*

Det var bedre på denne tiden ifjord.

Fikk noen sværinger,og det var en pokkers vind.

kan tenke meg det har snudd nå. :)

Det var varmt i været når jeg gikk hjem. ???

typisk ;D.

 

hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.......Kom hjem fra hardangervidda i går (søndag 05/07) ,,  Har gått opp fra mogen opp til gjuvsjå og litt nord øst derfra .På 4 dager hadde jeg 3 timer med bra fiske ,,er litt kjent der oppe så jeg satt ved et lite lure vann når jeg skjønte at jeg ville få sol og varme......Men resten av tiden var det utrolig dødt p.g.a lite varme og myyyyyyye vind....................

Mellon 10-12 grader i vannene der jeg var 1200-1300m høyde.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den øverste være en ignita? Ser ut til at den er på vei fra spinner til spent spinner med gjennomsiktige vinger, lange haletråder og en kropp som går over i rød-oransje. Det er jo en del temmelig gode entomologinteresserte her på forumet som sikkert kan svare.

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...