Gå til innhold

Kanontur med tørrflua, MEN.....


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!!

 

Var og fisket med tørt idag i Siljan, et av de mer kjente vanna etter Mykle. Opp også til høyre o.s.v ;D

 

Nydelig vær, begynte i et vann med labert snitt,  dro 5 ala 150 grammere og dro videre.

 

Og da.....

Begynte MOROA.

 

Hadde hørt rykter om at noen mente man kunne treffe på "grombassene" her.

Begynte igrunn  fint, fisk på 250 gram på et av de første kastene.

Så det tok seg opp nå, klokken var vel ca 1530.

Vårfluer klekte, jammen så jeg endel små flyvemaur også. Men store i mengden.

 

Jeg prøvde å lese av vannet på typisk sjøørret-vis

Satt på en av mine favoritter, brun klinkhammer str 16.

PANG sa det,ventet de obligatoriske 2,5 sekundene og jammen fikk jeg en flott en på opp mot 400 gram.

Loop Greyline er en veeeeldig lett stang og en 400 gramms kjennes jo helt rå ut på detta lette utstyret.

 

SÅ SKJEDDE DET:

 

PANG så det hyyyler i snella, "Dæven" tenkte jeg... Finnes det virkelig så stor fisk i detta vannet...

Den dro som bare f.... også datt den av,så fisken og tipper 700 gram++

 

Dermed tenkte jeg, det var den turen. Bonusen var at jeg tross alt hadde dratt opp 7-8stk

 

SÅ SKJEDDE DET IGJEEEEN:

 

PANG! PANG PANG!

 

Snøret føyk ut, hadde null sjanse til å dra opp med handa.Fikk kjørt løs-snøre inn på spolen, kjente pulsen økte i en helve.. fart. 10 meter snøre ut på null komma niks..

Jeg så for meg vandrepokal på ALTEX,bilder av ny pers rekord.

Jeg brukte vel 6-7 min,kjørte den ganske hardt.... Stram line så det holdt, så  spolen.  Sinnsyk kraft,5 ern føltes som en 2. Og PANG igjen: JA, DEN RØYK.... >:(:( :( :(

 

Der og da ville jeg legge meg til å grine, knekke en stang til masse penger, slutte åfiske.

 

Hvertfall i 5 min. Jeg så fisken vannskorpa  2 ganger. Jeg tipper den var opp mot 1,5 kilo

I et vann som sikkert flere tror det bare er "once in a lifetime experience".

 

Ja ja, har kommet meg nå. Røyk en helt ny Stroft 0,14 mm. Livet går videre...

 

Det porsitive er, jeg hadde en sinnsyk opplevelse, jeg fikk kjøre en konge fisk på "pingle" utstyr.

Ja, og den kan være enda større. Jeg hadde faktisk null sjanse til å dra den inn. Men best å undervurdere vekt enn det motsatte. Jeg fikk 16 stykker og  hadde det knallgøy, men fra og med nåbruker jeg aldri mer STROFT i 0,14 selv om det kan være selvforsynt. Legger med  bilde, og brun Klinkhammer  er forsatt "HEILT KONGE"

 

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig gjordt Toggi, du fikk meg gira :P

Har fått fiske forbud ut uken og ikke nok med det, så skal jeg til syden neste uke. Det blir ikke noe fisking på meg påååå 2 laaange uker aarg >:( Men en kjempe innlegg

 

Ps: du tar storfisken neste gang  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fint du koser deg Toggi :)

Stussa litt over overskrifta på tråden til å begynne med. Tenkte...."oki....nå har`n fiska noen ørreter på tørrt, for så å fått en giga sjøørret eller noe, og vil sikkert prøve å fortelle at det liksom skal være mer morro". Tolket det som at det er morro med Tørrflue/Klinkers, MEN fisken røyk :D

Fin rapport iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Kom over en Greyline til halv pris på Island. Angrer på at jeg ikke kjøpte den nå. Men nå har jeg fått min TFO Finesse#4 og gleder meg som enhund til å prøve den på noen grombamser. Fin opplevelse du hadde hatt Toggi. Sånt setter spor og du kommer nok til å huske dette resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du koser deg Toggi :)

Stussa litt over overskrifta på tråden til å begynne med. Tenkte...."oki....nå har`n fiska noen ørreter på tørrt, for så å fått en giga sjøørret eller noe, og vil sikkert prøve å fortelle at det liksom skal være mer morro". Tolket det som at det er morro med Tørrflue/Klinkers, MEN fisken røyk :D

Fin rapport iallefall :)

 

Hei

 

he he, var rimelig ivrig etter jeg kom hjem. Blir liksom sånn; "står gjerne i 12timer til for å få`n". Jeg fisker faktisk også mye ørret i ferskvann og har hatt stor suksess med klinkhammer. Den imiterer jo så mye ;)

 

Til tmags, ja den stangen overrasker meg faktisk for hver dag jeg fisker med den.

 

 

Skal prøve idag igjen, å kjenne så STOR fisk er perverst kult. Og det kule var, jeg så flere av dem.

De kommer opp kun når det skjer noe spesielt på overflata, og det er  ganske heftige vårflue-klekkinger der hver ettermiddag..

 

I`m lovin it!!

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en Greyline til halv pris på Island. Angrer på at jeg ikke kjøpte den nå. Men nå har jeg fått min TFO Finesse#4 og gleder meg som enhund til å prøve den på noen grombamser. Fin opplevelse du hadde hatt Toggi. Sånt setter spor og du kommer nok til å huske dette resten av livet.

 

Hei Nico

 

Jeg har hørt masse skryt av TFO, så jeg tror du blir veldig fornøyd :)

 

Greyline klasse 5 er en utrolig rå stang, utrolig lett,så spenstig, vanvittig rå åkjøre fisk på og har et ekstra gir når man har mye snøre i lufta.

 

Smaken er seff som baken, men jeg har aldri til nå prøvd en 5er stang med lik aksjon.

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger på TFO, kult å høre din mening.

 

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger på TFO, kult å høre din mening.

 

Mvh

Torgeir

 

Har selv en TFO Left Kreh Signture 4-del #4 (kjøpt pent brukt i vår her på forumet... Takk, Tor!)

Den er aldeles nydelig. Kaster pent og er veldig morsom å kjøre fisk på. Selv små 100g-fisk rister godt i stanga.

Har prøvd Finesse også, og TFO er etter min mening valuta for penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Erik

 

Hvem forhandler TFO i Norge?

 

Pørvde en 7er i sjøen og den imponerte stort :) Kosta 1500 kr eller noe.

Masse kvalitet til laaav pris...

 

 

 

Mvh

Torgeir( gone fishing all the day... Klarer ikke glemme svæææringen fra igår gitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Erik

 

Hvem forhandler TFO i Norge?

 

Pørvde en 7er i sjøen og den imponerte stort :) Kosta 1500 kr eller noe.

Masse kvalitet til laaav pris...

 

 

 

Mvh

Torgeir( gone fishing all the day... Klarer ikke glemme svæææringen fra igår gitt...)

 

Det er Streamstix som distribuerer TFO i Norge nå.

 

Mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Erik

 

Hvem forhandler TFO i Norge?

 

Pørvde en 7er i sjøen og den imponerte stort :) Kosta 1500 kr eller noe.

Masse kvalitet til laaav pris...

 

 

 

Mvh

Torgeir( gone fishing all the day... Klarer ikke glemme svæææringen fra igår gitt...)

 

Det er Streamstix som distribuerer TFO i Norge nå.

 

Mvh

Bjørnar

 

Hei Bjørnar

 

Takk for info.... Jeg kom på det etterhvert, fisker jo litt med svensken vettu ;)

 

 

Are:

 

Den røyk i knuten,dro opp noen på samme knuten og sjekket den ikke. Så sikkert min feil, bytter vekk stroft til maxima på ren overtro ;)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...