Gå til innhold

Roy & Robban gjedde & aspfiske 2006_2007


Robban

Anbefalte innlegg

Har lagt ut en hjemmemekka film fra litt gjedde og asp fiske på Piratebay.org. Ca 35 min lang

Dette er ikke noen forsøk på proff produksjon, som ikke er lett uten egen kameramann.

Vanskelig å få nok råmateriale til film når man har mere lyst til å fiske enn å stå bak kamera.

Men litt underholdning er vel bedre enn ingen.

 

LINK:http://thepiratebay.org/tor/3770882/Roy__amp__Robban_Gjedde__amp__aspfiske_2006_2007_1280x720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Ørreten

Se der ja, der er den på plass.  :)

Jeg har allerede sett den, og jeg kan si det at denne BØR absolutt lastes ned, anbefales på det sterkeste. Mye stooor fisk, kule takes, og filmen viser et annerledes type fiske som sikkert ikke mange har prøvd. Denne filmen, som ikke er laget "profesjonelt" er bedre enn veldig mye annen fluefiskefilm jeg har sett. Så all ære til Roy og Robert for denne filmen.

Etter denne filmen  er det sikkert mange som får lyst til å prøve fluefiske etter gjedde og asp.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Knall video gutter  ;D Spesielt stor honnør for at dere ikke har falt for fristelsen og dytte på med alt for mye musikk. Kommentarene er 100x artigere. Og du store berde for ett gjeddehabitat  :o

Lekte meg endel med gjedda i vår, vi har nok antallet på våre breddegrader også....men ikke snittstørrelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bruker selv dette prog til mine nedlastinger

http://www.utorrent.com last ned programmet.

bare trykk install og next osv, ikke farlig,(hvis noen skulle tru det).

når du er på en torrentside(piratebay.org)trykk på download torrent,open with uttorent, nytt vindu kommer opp, velg hvor du vil lagre og vips dette går av seg selv. men husk dette er et prinsipp hvor man deler. når du er ferdig med din nedlasting så er det lurt at du lar utorrent stå å (seede) dele filer til andre som laster ned,dette er gratis. hvis du har bredbånd (fiber eller adsl), har du isdn (gud hjelpe) bare last ned, trenger ikke seede da, jeg seeder heele tiden men greit å få hjelp fra de som har litt linje. Det er ikke farlig å laste ned filer fra torrentsider hvis du har oppdatert virusprog på din pc. har holdt på med torrents i mange år nå, aldri, aldri fått noe tull derfra. hvis du følger linken på denne siden så kommer den fra min pc i utgangspunktet og den er virusfri.

Ps er ikke ulovlig å dele filer på denne måten. Jeg og Roy har lagd den, og den er GRATIS, synes det er hyggelig å dele mine erfaringer med andre, noen er flinke til å skrive (ikke jeg) noen deler minner på andre måter, last ned og kos deg  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Hei bruker selv dette prog til mine nedlastinger

http://www.utorrent.com last ned programmet.

bare trykk install og next osv, ikke farlig,(hvis noen skulle tru det).

når du er på en torrentside(piratebay.org)trykk på download torrent,open with uttorent, nytt vindu kommer opp, velg hvor du vil lagre og vips dette går av seg selv. men husk dette er et prinsipp hvor man deler. når du er ferdig med din nedlasting så er det lurt at du lar utorrent stå å (seede) dele filer til andre som laster ned,dette er gratis. hvis du har bredbånd (fiber eller adsl), har du isdn (gud hjelpe) bare last ned, trenger ikke seede da, jeg seeder heele tiden men greit å få hjelp fra de som har litt linje. Det er ikke farlig å laste ned filer fra torrentsider hvis du har oppdatert virusprog på din pc. har holdt på med torrents i mange år nå, aldri, aldri fått noe tull derfra. hvis du følger linken på denne siden så kommer den fra min pc i utgangspunktet og den er virusfri.

Ps er ikke ulovlig å dele filer på denne måten. Jeg og Roy har lagd den, og den er GRATIS, synes det er hyggelig å dele mine erfaringer med andre, noen er flinke til å skrive (ikke jeg) noen deler minner på andre måter, last ned og kos deg  ;D

 

 

Takker, driver å laster ned nå  :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke får kjeft for å linke til en torentside her på forumet. men er desverre eneste mulighet for å dele store filer , hvis noen har andre overbevisninger så for de kontakte meg på pm ( har ftp).litt mere tungvint men det går det åsså. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Her ble det jo som ventet en voldsom avsporing av tema.  :o

 

Jeg håper tråden kommer på rett spor igjen. For de som vil diskutere hva som er lovlig eller ikke, start gjerne en ny tråd rundt dette. Men i denne tråden vil vi gjene ha ros og ris på det som er lagd.

 

Utover det vil jeg si at resultatet utifra de forutsetningen vi hadde til å lage film ble meget bra. Litt selvskryt må man jo tåle.  ;D Stor del av æren skal Robban ha som har brukt mye tid foran pc`en for å redigere denne filmen. Med litt innspill fra sidelinjen er jeg (vi) veldig fornøyd. Hadde man bare hatt enda mere tid og en kameramann tilgengelig, skulle det blitt vei i vellinga. Ikke sant Robban?  :D

 

Men med båt tilgjengelig neste år skal hver eneste fisk over 10kg i Øyern på film.  ;D

 

 

Mvh

Mr.Mudwalker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Utrolig bra film, hvilket kamera utstyr brukte dere og hva brukte dere til å redigere den med? Flott om dere kan si litt om hvordan dere har lagd filmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra film, hvilket kamera utstyr brukte dere og hva brukte dere til å redigere den med? Flott om dere kan si litt om hvordan dere har lagd filmen. :)

Har brukt et Sony HVR_A1E (hdv Camera)til filminga og Sony vegas 7.0 til redigering,var forresten første gang med vegas, brukte mye pinnacle før som er helt ok prog,men til tider noe ustabilt.Filene fra et hdv camera er litt større en vanlig dv og dermed tyngre å jobbe med. Greit å ha noe som er stabilt da, og det har vegas vært.

Det å lage detta er vel bare å filme( selvfølgelig krangle om hvem som skal fiske og hvem som skal filme), jeg og roy har filma mye fra alle våre fisketurer opp gjennom åra så det har blitt en vane, noe blir til evige minner ,mye blir ikke det .Har noen kilometer med tape i skuffen. Men som sagt det er ikke alltid så lett å filme når man er fiskeidiot, ikke alltid kuult å stå bak kamera mens kompisen kjører fisk.Video er bare en hobby som ofte må vike for vakende ørret , men det er veldig moro lage noen snutter hvis man har litt opptak å jobbe med.Desuten trur jeg det blir konge å sitte med en pils i hånda foran tv'n og mimre over gamle dager når jeg er 70.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier ja ! Imponerende mange "takes" noe som antagelig er det vanskeligste å få på film samtidig som det etter min mening er det som virkelig gir nerve i en film. Kjøring av fisk kan man fort bli lei av å se på og her synes jeg dere har balansert det fint. Skulle jeg ønsket meg noe mer måtte det være gode kastescener, litt om fluene dere bruker, utstyr og taktikk.

 

Rent teknisk har filmen selvfølgelig litt å gå på men jeg synes likevel den formidler entusiasmen og opplevelsene knyttet til fisket på en slik måte at man skjønner den er laget av fiskere. Ikke alltid så tydelig i mange av dagens fiskefilmer synes jeg, der kameravinkling bildeutsnitt og redigering tvert imot med ganske stor tydlighet viser at vedkommende som har gjort dette ikke er sportsfisker selv.

 

Selv om filmen ikke akkurat omhandler "mitt" fiske, må jeg si at som et hobbyprosjekt er dette ganske imponerende. Alle hoggscenene vitner om noen "kilometer" med råfilm. At stam i en ring av lensepølser ikke akkurat tilfører filmen naturopplevelser og estetikk er vel ikke deres skyld  ;), men stammen virker spennende. Ser gjerne flere filmer fra dette teamet.

 

Ta forøvrig kommentarene for det de er; en enkelt fluefiskers personlige synspunkter og preferanser ;)

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fram til å se filmen av Roy & Robban hvis du guider meg litt i hvordan jeg skal få det til!

 

 

 

Nå er den endelig snart ferdig nedlastet, jeg har så utrolig træg linje >:(, blir kveldskos med gjeddefiskefilm i morgen ;D ;D

Skal brenne et eksemplar til deg jeg Andre, og ta med til Gjøvik en dag!!

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig lastet ned filmen jeg også. Og jeg syntes den var kjempe bra. Hadde forventa meg mye mere amatør messig filming og klipping, og ble positivt overasket over bilde kvaliteten på filmen. Dere kjører nok ikke kameraet i fullt auto modus der nei. Dere har også unngått den store "jeg-har-20x optisk-zoom, og zoomer inn og ut hele tiden", feilen.

Lar dere kameraet stå på sttiv midt uti vannet i noen av scenene eller?

 

Det var litt av noen rugger dere tar opp i filmen!!

Helt topp mere av dette.... 8)

 

Jeg har litt av samme interressen som dere, og har også filmet en del på våre fiske turer. Skal se om jeg også tør legge ut noe av dette etterhvert.

 

En ting som kan være litt dumt er å legge ut kjente artister som musikk spor på videon, uten å ha betalt for å bruke musikken. Dette er i utgangspunktet ikke lov, vet ikke om dere kan risikere å bli tatt for dette....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Trond, hyggelig at du synes det var bra, frister til å lage mere film.Takker og bukker

 

En ting som kan være litt dumt er å legge ut kjente artister som musikk spor på videon, uten å ha betalt for å bruke musikken. Dette er i utgangspunktet ikke lov, vet ikke om dere kan risikere å bli tatt for dette....

 

 

 

 

 

Har tenkt en del på det sjøl, men noen ganger for man ta sjansen. Hvis det skulle skje så for jeg vel bare stå skolerett å ta følgene. Sikkert noen som aldri har hørt om de artistene og kanskje kjøper seg et album, og da kan vel ingen klage  ???.Ligger jo ikke noen økonomiske baktanker bak dette, er bare en privatfilm laget for morroskyld. :D

Musikken er ihvertfall hentet fra min private cd/plate samling , så den er ihvertfall betalt for en gang.Har kun brukt noen få min fra hver sang, har ikke lagt ut et helt album her.

Vet at dette er et sårt tema for mange , men kan vi ikke ta opp dette i en annen tråd.

Takker forresten for alle tilbakemeldinger.Ps spiller litt gitar selv, for bruke det i neste snutt, men da blir det vel mer humor en fiske ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen der ute som har erfaringer med video tar jeg/vi gjerne i mot råd.

Synes selv det få til god lyd er vanskelig. Har en grei mic (trur jeg) SonyECM-674, men det skal ikke så mye vind til før et opptak ,

blir ødelagt.Har prøvd å få tak i sånn lodden sokk til mic'n men ikke lykkes.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...