Gå til innhold

gammel fluestang. god?


Anbefalte innlegg

Jeg har arvet fluestangen til faren min, og bare lurer på om den er noe god og sterk. Han har bare fått den, så han vet ikke noe om den.

Det er en  ron thompson montana  10' 300cm aftm 6-7 im6 carbon

Noen som vet noe om den? Tenker da f.eks på om den holder til 500g ørret eller 8 kg gjedde. Nettopp kjøpt inn fortom og noen heftige fluer til stanga, så nå er det ikke lenge til jeg skal ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ganske stusselige stenger disse Ron Thomsen egentlig. Merket er billig, de er bygget forholdsvis tunge. Snørevekta er litt lav dersom du skal drive en stor gjeddeflue utpå vannet. For det vanlige ørretfluefiske så er den et hakk for tung snøreklasse, men det er en helt OK stang for sjøøretfiske.

 

Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske stusselige stenger disse Ron Thomsen egentlig. Merket er billig, de er bygget forholdsvis tunge. Snørevekta er litt lav dersom du skal drive en stor gjeddeflue utpå vannet. For det vanlige ørretfluefiske så er den et hakk for tung snøreklasse, men det er en helt OK stang for sjøøretfiske.

Var vel det jeg fryktet. Men så er den jo ganske gammel, så var vel sikkert bra for maaange år siden..

Skal slenge lommeboka på disken og spandere på meg min egen fluestang så fort som mulig regner jeg med. Noen små anbefalinger? Vil nok ha en-hånds stang..

 

Så sant du ikke bruker de største gjeddefluene så holder den etter min mening. Og å kjøre stor gjedde på den er nok ikke noe problem. Ellers er jeg enig med Staffan at den er fin til sjøørretfiske, men litt tung til vanlig ørret- og harrfiske. Skitt fiske!

Takk for det. Skal ut og prøve den så fort som mulig, så får jeg se hvordan den oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...