Gå til innhold

På telt-tur med barn på 4 år som vil ha ørret.....noen tips om hvor man kan dra?


Mr. Fisherman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden du nevner at det er oslo du vil ha telturen, og at unga vil ha ørret, så vil jeg anbefale deg nordmarka. Øvresetertjern,rottungen :-*,osv. Hvis en 4-åring vil ha ørret så ville jeg ikke satset på østmarka, selv om det er veldig mange fine vann der og ;).

Kal du inn til de beste vannene i nordmarka er jeg redd du må gå i ett par timer eller sykkle halvparten av det :).

Romeriksåsen er det også veldig fint.

 

Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg sølvdobla helt klart er tingen. Kort gåtur fra parkeringsplassen ved grønnmo, og dere er bortimot garantert fisk. Små vel og merke, men det er mange av dem, og det blir fort morsommere for junior. Svartkulp ved songsvann er også et godt abborvann, men der risikerer du også å få en kanskje litt mer uønsket laks på kroken.....

 

Moonfisher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ærlig talt at en 4-ring synes det er like gøy å få abbor som ørret. Det er nok heller Pappa som ønsker at 4-åringen skal holde seg til fettfinner, tenker jeg... ;D

 

Mitt tips er å finne et godt abborvann, så barna kan få flere fisk og ikke gå lei.

Hvis fisken skal spises, så smaker jo abboren bedre enn ørretten også... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dere er bortimot garantert fisk.

 

Vel det er ikke så garantert og få fisk der :-\.

Fisket i østmarka er ganske sært :'(.

Men jeg tror egentlig flue er best der.

de minste( de under 2 hekto skal jo slippes ut da, har jeg blitt fortalt.

ulsrud vann er det et veldig fint og fiske abbor helt innerst ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å fiske i vann med forskjellige karpefisker, mort, laue, brasme, sørc etc etc...

 

Fisk med mais og deig (vann og mel), og dere er garantert en masse fisk. Det morsomme er at man ikke vet hva slags fisk man får, og at det av og til biter på en overraskelse..

 

PS: Nå har jeg gått ut i fra at 4-åringen din ikke er fluefisker enda... ;)

 

Mvh

Flemming Wilberg  (skap-meiter  ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

og dere er bortimot garantert fisk.

 

Vel det er ikke så garantert og få fisk der :-\.

Fisket i østmarka er ganske sært :'(.

Men jeg tror egentlig flue er best der.

de minste( de under 2 hekto skal jo slippes ut da, har jeg blitt fortalt.

ulsrud vann er det et veldig fint og fiske abbor helt innerst ;D.

Slippe UT de under to hekto ????...hmkmmmmm...rar forvaltning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe vits i og ta opp settefisken da ;). når jeg var der så var det en type som nettop hadde satt ut 70 fisker på rundt 100 gr. det er de som er veldig lette og få mye av i det vannet :-*. han typen sa at det hadde vært hyggelig om jeg hadde satt ut de der :)

Skal jo vokse litt de og :D.

 

Hilsen Morten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...