Gå til innhold

Guideline Cup Tønsberg


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Idag og i morgen er det Guideline cup i Tønsberg, siden jeg jobber mye med speye for tiden så deltar jeg i neste 5er cup.

Men jeg skal bort å se Norges Eliten i aksjon, så jeg påtar meg ansvaret som "hobby" journalist.

Skriver litt resultater og legger inn bilder.

 

To be continued....(lært dette av TØRRFLUEPURISTEN ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette var show, mye bra kasting både i presisjon, lengde over hodet og i vannet(spey).

Nivået er meget bra, det enste minuset idag var en kjip vind som aldri blåste stabilt..

 

Dette ga litt uslag, men det "jevnet" seg ut. De fleste fikk kjip vind/litt bedre vind om hverandre.

Morsomt å se at også jenter deltok på dette :)

 

Dagens topp 3 ble:

1 Harald Økern Jensen

2 Mikael Blomberg

3 Stein Grønberg

 

Grønberg ble mester av Guideline cup totalt i enhånds, grattis :)

 

I morgen er det to-hånds som gjelder, oppfordrer alle som er nysgjerrig på dette til å ta en tur i "dammen" ved Tønsberg Kunst-gress bane(messe-området)

 

Slenger med noen bilder(mobil, sorry for ræva kvalitet)

 

Sjekk www.castingforbundet.no for mer resultater. (Det kommer sikkert snart opp der ;))

post-1259-13949851057114_thumb.jpg

post-1259-13949851057758_thumb.jpg

post-1259-13949851058079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

for snart 20 år siden fikk tønsberg jff lov til å sette ut regnbueørret i denne dammen. du kan tro vi hadde det gøy der på ettersommeren! De satt ut fisk på 1-2 kilo+ noen større eksemplarer. Dette ga driv til forreninga! Der skapte vi mange fluefiskere!

 

Fisken ble satt ut på denne tiden av året, for da var vanntempen blitt lav igjen! De første dagene var fisken for bitevillig så vi freda noen dager før fisket kunne begynne. Dette var faktisk ganske morsomt!!! Dammen i Tønsberg ble brukt til isskjæring og som vannreservoar, vannet kom fra klubbvannet Grorudvannet som var et fantastisk fiskevann etter at det ble rotenonbehandlet i 1972 (tror) jeg. Vannet ligger i den marine sonen , var et oppkom, (grunnvannet ligger i dagen. Jeg tok meg i at jeg sa var om dette vannet. På begynnelsen av 90 tallet ble grorudvannet sabotert (sansynligvis) vi fikk en stor bortbestand der, vannet er nå helt grågrønt, vulgataene er utdødd. Ja vannet er ødelagt. Vi ga opp dette vannet for ca. 10 år siden. Litt off.....men en info og istorie rundt castingmiljøet i Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens topp 3 ble:

1 Harald Økern Jensen

2 Mikael Blomberg

3 Stein Grønberg

 

Grønberg ble mester av Guideline cup totalt i enhånds, grattis :)

 

Takk for infoen Toggi. Godt det er noen som holder oss oppdatert, da forbundet bruker litt tid på å komme med resultater.

 

Hiver meg med på en gratulasjon til Grønberg jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er omsider resultatene kommet på http://www.castingforbundet.no/

 

Etter det jeg har hørt var det god kasting i svært vanskelige vindforhold.

 

Den største overraskelsen i konkurransen, var kanskje at Jarl slo Martin i juniorklassen i enhånds! Martin som har hevdet seg i toppen i seniorklassen, og også har vunnet flue lengde enhånds i junior EM i casting i år.

 

 

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...