Gå til innhold

En tråd til byfolka......


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Det har ikke blitt riktig den farta jeg hadde håpet på i "jegerens" fluer. Starter derfor tråden, fluer fra byen! Det er i denne tråden ikke så viktig at dere tenker på å finne duefjær etc, men det han bli fluer av skrap dere finner! Bruk kreativitete, enten dere binder fantasifluer eller imitasjoner!

 

Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Fine fluer, men fant du materialen på gata. Når du skal binde fluer så skal du tenke på en ting: Om du mister flua på bakken skal den være vanskelig å finne igjen, da har de ganske riktig farge i forhold til hva fisken spiser, de fleste insektene har kamuflasjefarge, det for at de rett og slett ikke skal synes slik at så mange som mulig skal kunne bli så gamle at de kan formere seg, slik at det blir mat i vannet til fiskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybelkaniner er en lite benytta resurs innen fluebinding, jeg kan tildels forstå det, da det ikke er vanvittig godt "hold" i standard hybelkaniner......særlig der det er damer med i husholdninga kansje...?

Hjemme hos meg jobber ikke støvsuger'n overtid akkurat, i tillegg røyter jeg ganske mye fra både hår og sjegg, en firbeint kompis kommer også innom og bidrar med mer mangfold i farge og struktur av og til også.

 

Teknikkene kan varieres, denna her er med kropp dubba etter standardmetoden, ribba med Lagartun gold-ribb, og har så fått et slags "hackletoraks" med hybelkanin spunnet i løkke så støvskya står........til slutt er flua børsta kraftig ut med en bårrelås......det også så støvskya står.

 

Hybelkaninflua......ei DNA forvirring på krok! :) 

34878_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm.. Kanskje jeg skulle prøve meg på en flue på jobb..  ???

 

Skjære ut en "look alike"-klekkerkrok av et 3/8" eller mindre stålrør

Bruke hamp som dubbing, eventuelt tusjfarget gjengetape til en vårfluepuppe

Tynn sveisetråd som ribbing

Kanskje skjære en liten bit av ei kobberrørpussefille til vinge

Litt foam fra radiatorembalasje som flytevest

 

Hvis flua blir kun til å stamme av materialer fra verkstedet tar jeg like gjerne litt armeringstråd fra isoleringstape som bindetråd og binder hele sulamitten for hånd i skrustikka!  :D

 

Tror jeg ser prosjektet an til jeg er alene på verkstedet..

Kolegaene mine kommer garantert til å se rart på meg hvis jeg gjorde det i arbeidstiden  :o:D

 

 

Plumbers Fancy!

 

huff.. :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...