Gå til innhold

william joseph


ryppe

Anbefalte innlegg

Vel, hvis du ser på denne linken, så ser jeg at Øystein sitter med en slik en....

 

http://runesfluefiske.com/forum/viewtopic.php?p=3746#3746

 

Har ikke prøvd denne selv, men kunne også tenke meg å høre fra Øystein hvor vanntett, behagelig, og praktisk den er......

 

Har sett på forskjellige chest-packer i flere år, men har enda ikke fått ut fingern... :? Begynner nå å bli rimelig drittlei å flytte fluebokser fra jakke til vest - til jakke - til vest - til jakke - til vest - til jakke osv..... laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Jeg har coastalpack`en,den er ikke vanntett men den tørker fort,den er veldig behagelig å ha på,veldig praktisk men sekken på ryggen er litt liten.

 

Jeg har prøvd flere forsjellige chestpacker og dette er den beste,savner en vanntett lomme til mobil/kamea og skulle gjerne hatt en litt større sekk men alike vel bedre en alt annet på markedet.

 

IKKE kjøp fra aktiv kjøp heller fra usa det er halv pris på alle aktivfritid produkter der. :twisted:

http://www.bobmarriotts.com/online_catalog.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min tredje sesong med mini chestpack fra WJ, og vil ikke skilles fra den for penger. Den har ikke foam på utsiden, men den kan sikkert modifiseres, dersom foam er et must. Den er ikke vanntett, men når det gjelder vading, er du bokstavlig talt på dypt vann dersom du vader den våt. Jeg har gjort det et par ganger, med hjertet i halsen.

Den har god plass til fortomsmateriale, clipper, termometer, en liten kniv, flasker med flytemiddel etc, et par fluebokser ++. Snella for også plass, faktisk.

Ideell for deg som vet hvor du skal, hva du skal fiske med og ikke trenger lassevis med utstyr for alle tenkelige situasjoner. Bæresystemet kan varieres på flere måter. Den kan bæres på ryggen, under armen og på brystet. Jeg var ikke komfortabel med å bære den med nakkereim og reim rundt rundt ryggen, så jeg trer ryggreima under nakkereima, slik at den går under armene og opp under nakkereima. Da bæres den mer som en liten ryggsekk, sitter som et skudd, og bæres komfortabelt oppunder haka.

 

Dersom du ikke allerede har skjønt det, kan den anbefales.

 

Rocha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Chest-Pack`s!

 

Jeg har også et par slike, og har brukt disse aktivt de senere årene. Disse 2 er høyst forskjellige i utforming, men så lenge disse kan bæres oppunder `haka` er de like gode! Den ene er ca. 3 ganger dyrere enn den andre. Jeg bor på 700 moh. og veksler ofte mellom vest og jakke alt etter væt, vind og temperatur. Bruker selv ikke chest-pack`ene så mye til fluefiske. Har alltid både vest og jakke sammen med stengene i bilen, og det tar meg da aldri mer enn et par minutter å flytte nødvendig utstyr frem og tilbake etter forholdene.

Men Chest-Pack`s er helt klart en meget ok investering for oss "frikere" . Enkelt til enhver tid og gjør helt klart fluefisket mer "enklere" og tilgjengelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen som har erfaring med denne mindre utgaven?

Link:

http://www.williamjoseph.net/pocket.aspx

 

Jeg er lei av vest med masse utstyr, så jeg vurderer denne siden jeg skal kun ha med en flueboks, et par fortomsspoler og flytestoff.

Litt vanskelig å vurdere hvor stor den mini chest-utgaven er siden jeg ikke finner et eneste bilde der den henger på en person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan bærer helt oppunder haka, på brystet, under arma, rundt livet.

I min mini er det to fluebokser, 5-6 fortomsspoler, flyte/synkemiddel, termometer, clipper, foldekniv og lykt. Enda er det plass til mer. Når jeg bærer den opunder haka, blir den våt i det øyeblikk vannet renner over kanten på vadebuksa. Det har hendt noen ganger :D

Som du ser av bildet, er den formskåret øverst, slik at du får den helt oppunder haka, hvis du ønsker. Du kan faktisk tre den inn på beltet også, om du vil.

 

Rocha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...