Gå til innhold

villmarksbutikken Jessheim


svanne

Anbefalte innlegg

Stakk en tur innom villmarksbutikken får å se om det var noe tilbud på fluesneller, har noen snører jeg gjerne skulle hatt med meg på turer. Like greit å kjøpe snelle, som ekstra spole. skulle ikke være dyre greiene siden dette ikke blir noe første valg noen gang. Traff en overivrig fisker, som jeg stilte diagnose

munndiare på. Spørte da etter en rimlig snelle, som bare skulle fungere som et tillegg på annet utstyr.

Hvorpå denne overivrige experten dro fram ei waterworks snelle til 3200,-. :rolleyes: Jeg ble kvalm. :-X.

Det er greit å kunne unne seg ting. Spesielt vis man er ungkar, og i tilfelle kanskje også bor hjemme med

mor og far ;)

Tror faktisk dette kan skemme vekk en del kunder.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle der. Har lagt igjen masse penger der opp igjennom, så jeg kjenner de fleste der på fornavn, men denne Karen synes jeg tok kaka ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk en tur innom villmarksbutikken får å se om det var noe tilbud på fluesneller, har noen snører jeg gjerne skulle hatt med meg på turer. Like greit å kjøpe snelle, som ekstra spole. skulle ikke være dyre greiene siden dette ikke blir noe første valg noen gang. Traff en overivrig fisker, som jeg stilte diagnose

munndiare på. Spørte da etter en rimlig snelle, som bare skulle fungere som et tillegg på annet utstyr.

Hvorpå denne overivrige experten dro fram ei waterworks snelle til 3200,-. :rolleyes: Jeg ble kvalm. :-X.

Det er greit å kunne unne seg ting. Spesielt vis man er ungkar, og i tilfelle kanskje også bor hjemme med

mor og far ;)

Tror faktisk dette kan skemme vekk en del kunder.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle der. Har lagt igjen masse penger der opp igjennom, så jeg kjenner de fleste der på fornavn, men denne Karen synes jeg tok kaka ???

 

;D

 

du har nok kommet til feil sted for den slags, buddy. her inne er det flust av folk som har brukt titusenvis av kr på fluefiskeutstyr, og skal nok bruke enda mer. og her er for det meste ørretfiskere. laksefolka, som stort sett holder til på ffn, er enda større notoriske utsrytsfreakere ;D

 

og ja, jeg bruker lamson selv (jobber med å besinne meg på utstyrsfronten, ja  :P)...

 

inex koster jo 2700 kr. hvor mye måtte du ut for den da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det grunnleggende for denne "settingen" er jo at du forteller mannen i butikken hva du er ute etter, behov, type fiske og til hvilken pris.

 

Kunden skal alltid være i fokus, her er det alt fra butikker som har skjønt dette prinsippet til det helt motsatte.

 

Hvis du klart sa ifra om behovet ditt og prisklasse og mannen i butikken ikke hørte på deg, så finn deg et annet sted og handle da vel... For dette er ræva service.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte denne karen hva jeg var ute etter, dette er ei snelle som i de fleste tilfeller ville bli liggende i sekken.

Dessuten kjøper jeg meg stort sett det jeg vil jeg også, men noen ganger prioiterer litt.

Noen ganger har en vel brukt så masse penger så man har litt dårlig samvitighet ovenfor resten av familien, da blir

det litt billigre løsninger så lenge.

 

Ellers er jeg jo Sage mann, og favoritten er min SLT #5,Som jeg bruker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

slt er en fin stang det :)

I butikker finnes det f.eks 5 ansatte. Alle er sikkert stort sett hyggelige, men det finnes da ofte en eller annen som ikke er helt DER. (service-innstilt)

 

Som "billig" snelle i Skien vet jeg mange sverger til Vision Koma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvem det er med navn jeg, men vil ikke ta noen med navn.Det jeg mener er at jeg vet med meg selv da jeg begynte fluefiske, var jeg også borti sånne. Slikt kan faktisk ende med at en gir opp før en får prøvd fluefiskingas gleder. Vi må huske på det, at får å begynne, må man ikke ha det dyreste.

Det går fint å få fisk med billigre utstyr også. Mye bra stenger til billig pris. Selv vil jeg anbefalt litt mere i stang, før jeg kjøpte dyr snelle.Det er feil å få folk som har lyst til å prøve til å tro at man må ha stang å

snelle til 8-10000,-kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En dårlig dag trenger ikke å bety at man er sur, svanne.

Har forøvrig full forståelse av at man blir frustert i møte med overivrige selgere. Har opplevd det

mange ganger, og blitt skikkelig forbanna.

 

Poenget mitt er at en sak har alltid flere sider og jeg kjenner ikke til den selgeren man her snakker om.

Jeg tror allikevel det beste i sånne saker er å kontakte ledelsen i butikken å si ifra hvis det fortsetter å være et

problem.

Som du sier i ditt første innlegg er du redd for at det kan skremme vekk en del kunder, det er nok noe en forhandler ikke ønsker

og gjerne vil se nærmere på.

Det kan bli litt kilent å fortsette diskusjonen angeående en pågående selger på ett nettforum, hvis dere ser poenget mitt.

 

Dette er ikke ment som en kritikk til noen i denne tråden, bare tanker jeg gjør meg. :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment at det skulle bli en så stor deal eller, menigen var at jeg bare ville fortelle om en dårlig erfaring.

Jeg har møtt sånne flere ganger selv også, men denne gangen ble det til at jeg ville dele denne erfaringen med folket.

Dessuten klarer vel villmarksbutikken seg, om jeg skrev dette innlegget.

De har vel en omsettning på 10mill. i året bare på fiskeutstyr, så dette er vel ikke kroken på døra for dem

uansett :)

 

Poenget er i hvertfall at sånt ikke er bra for folk som skal invester i utstyr første gang, vi som har fisket en stund, vet som regel hva vi vil ha uansett ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det var ikke ment at det skulle bli en så stor deal eller, menigen var at jeg bare ville fortelle om en dårlig erfaring.

Jeg har møtt sånne flere ganger selv også, men denne gangen ble det til at jeg ville dele denne erfaringen med folket.

Dessuten klarer vel villmarksbutikken seg, om jeg skrev dette innlegget.

De har vel en omsettning på 10mill. i året bare på fiskeutstyr, så dette er vel ikke kroken på døra for dem

uansett :)

 

Poenget er i hvertfall at sånt ikke er bra for folk som skal invester i utstyr første gang, vi som har fisket en stund, vet som regel hva vi vil ha uansett ;D

 

Helt enig med deg svanne, det er absolutt ikke bra når man skal innvestere i utstyr første gang. :)

Det er ikke bra for oss som har fisket en stund heller. :)

 

For å ha det helt på det rene så er jeg også enig med deg i at Villmarksbutikken klarer seg, selv om du skrev dette innlegget :)

 

Vi er nok ganske så enig her, skal du se ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke dette mye styr bare på grunn av at selger dro frem "feil" snelle da?  Hadde du tydelig fortalt ham hvilket prisleie du hadde tenkt deg?  Mange som har reservesneller i dette prisleiet og høyere...selv om jeg ikke tilhører dem. Det finnes store problemer og det finnes små, dette må vel tilhøre den siste kategorien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi kan avslutte denne nå, men får å pressisere en ting igjen.

Jeg har snakket med mange om dette, og dette er et stort problem for mange som vil begynne å fluefiske.

Så får den som vil her ha den oppfattnigen de vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som noe angrep på deg dette.  :)  Det jeg ønsket å formidle, var at det også finnes de som hadde blitt fornærma dersom selgeren hadde "bomma" den andre veien.  Derfor lurte jeg på om du hadde gitt beskjed om hvilket prisleie du hadde tenkt deg.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt sånn Elkjøp-wibes av denne erfaringen :-X

 

Meeen det var tross alt av en selger. Og den ene selgeren trenger nødvendigvis ikke å representere hele butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at en del "fluefiskeselgere" ikke allitid er like flinke til å vise at man ikke behøver å strekke seg til øverste hylle for å finne bra varer ( noe som de deler med en del andre "spesialbutikker").  Heldigvis er det selgere i bransjen som er svært edruelige og er flinke til å legge lista i den høyden som passer kunden.  Det første en selger skal gjøre er å tilrettelegge for god dialog, og søke å danne seg en forståelse av behovet og rammene som hver enkelt kunde har å forholde seg til, noe det virker som ikke har vært tilstrekkelig av i denne erfaringen.  Jeg synes det er bra at Svanne ikke legger ut navnet på selgeren, fordi uansett er både den faglige kompetansen og kundebehandlingen som utøves i en butikk, ledelsens ansvar.  Om selgeren hadde en "dårlig dag" (som vel de fleste kan ha), eller om det var andre årsaker til han "bommet" så kraftig, er alltid vanskelig for andre å ha noen klar oppfatning av.  Jeg reagerer litt på at man blir "kvalm" av behandlingen, men det kan jo være ulike måter å beskrive opplevelsen. 

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvem person det er snakk om her, uten at det har noen betydning.

Tror det er han samme som jeg møtte på for ca 3 år siden da jeg startet med fluefiske.

Jeg hadde kjøpt meg Vision 3Zone, Koma snelle og attack line.

 

Så hadde jeg en kamerat som også ville prøve fluefiske, så jeg var med han på Villmarksbutikken en tur for å se på utstyr. Der møtte vi en selger som for det første kun hadde greie på det som fantes i butikken, andre merker hadde han så og si ikke hørt om. Og i tillegg så prøvde han å "pushe" litt dyrere utstyr en nødvendig.

 

Kompisen min endte opp med å handle et annet sted for å si det sånn ;)

 

Men det skal også sies at de har en veldig dyktig kar der nå, som så vidt jeg vet fortsatt husker hvordan det var den gangen han startet med fluefiske selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...