Gå til innhold

Patagonia 2009


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

Høres jo helt konge å dra til Patagonia. Bare el lite spørsmål.......hvor mye kommer en sånn tur på ca? Rimelig mye, tenker jeg. Tenker selv å dra til Chile og fiske der i 2009, er selv derfra, og har familie som bor nede i sør. Min onkel forteller meg om ørreter på 70 cm++, hva vil de veie? Elva han fisker i er det bare de som fisker i. Og best av alt, det er gratis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt konge å dra til Patagonia. Bare el lite spørsmål.......hvor mye kommer en sånn tur på ca? Rimelig mye, tenker jeg. Tenker selv å dra til Chile og fiske der i 2009, er selv derfra, og har familie som bor nede i sør. Min onkel forteller meg om ørreter på 70 cm++, hva vil de veie? Elva han fisker i er det bare de som fisker i. Og best av alt, det er gratis. :-)

 

 

Det koster ca 10000,- for flyreisen og 12500,- for oppholdet. ref linken til André.

 

Ørret på 70cm++ er vel fra 4kg++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at Lufthansa kommer til å fly Frankfurt-Buenos Aires i vinter, og at det er bra connections med morgenflyet fra Oslo. Nå vet jeg ikke hvor langt det er fra Buenos Aires til disse fiskeområdene, men aner vel at det tar en god porsjon tålmodighet... Har ikke fått sjekket prisen på turen ennå.

 

Ser ut som et nydelig område. Hva er det som gjelder av regelverk og lokale bestemmelser der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjelder av regelverk og lokale bestemmelser der nede?

 

Ang. regler så er det kun C&R. Mothakeløse kroker trenger man ikke etter det jeg har hørt. Fisket avsluttes når det blir mørkt(ca kl 20.00) Det er kun disse relgene jeg har fått info om. Fint om andre kan komme med linker og info om fiske i Patagonia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt konge å dra til Patagonia. Bare el lite spørsmål.......hvor mye kommer en sånn tur på ca? Rimelig mye, tenker jeg. Tenker selv å dra til Chile og fiske der i 2009, er selv derfra, og har familie som bor nede i sør. Min onkel forteller meg om ørreter på 70 cm++, hva vil de veie? Elva han fisker i er det bare de som fisker i. Og best av alt, det er gratis. :-)

 

 

Det koster ca 10000,- for flyreisen og 12500,- for oppholdet. ref linken til André.

 

Ørret på 70cm++ er vel fra 4kg++ :)

 

Ja, det er jo ikke så dyrt det heller. For da er jo alt inkludert. Vel, får vel bare begynne å spare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, skjønner.... Ikke noe for meg da, men det ser ut som veldig fine områder. Prisen er heller ikke avskrekkende når det er all inclusive på en så fin resort. Tror jeg uansett holder meg til Norge, mitt ferieland ;D.

 

God tur og ta med fine bilder tilbake for oss andre da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor langt det er fra Buenos Aires til disse fiskeområdene, men aner vel at det tar en god porsjon tålmodighet...

 

Fra Buenos Aires til Patagonia´s mest kjente fiskesteder, San Martin de Los Andes og  Junin de Los Andes, er det ca 150 mil. Buss fra Buenos Aires tar ca 22-23 timer, og prisen ligger på ca kr 250,- pr. person. Bussene i Argentina er fantasiske, 2 etasjer, liggeseter, aircondition og matservering. Men om en har dårlig med tid, er det nok raskest med fly. Vet dessverre ikke prisen på flybillett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel Krieger har vel gitt ut en film om Patagonia om jeg ikke tar feil... 40 years of flyfishing tror jeg den het.

 

Den burde du jo få med deg..

 

Det stemmer. Bra film syntes jeg selv om det kunne vært mere fisking i filmen. En lugn film med mye poesi av M.Krieger:) Et must for de som skal til Patagonia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel Krieger har vel gitt ut en film om Patagonia om jeg ikke tar feil... 40 years of flyfishing tror jeg den het.

 

Den burde du jo få med deg..

 

Det stemmer. Bra film syntes jeg selv om det kunne vært mere fisking i filmen. En lugn film med mye poesi av M.Krieger:) Et must for de som skal til Patagonia.

 

Et must, tja det var vel å ta i, et stort gjesp er vel mere riktig ;)

 

Noen som vil ha filmen?  den første som sender meg en PM får filmen gratis ;D

 

Edit: Pablo har fått filmen. ;D

 

Gisle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det stemmer. Bra film syntes jeg selv om det kunne vært mere fisking i filmen. En lugn film med mye poesi av M.Krieger:) Et must for de som skal til Patagonia.

 

Et must, tja det var vel å ta i, et stort gjesp er vel mere riktig ;)

 

Noen som vil ha filmen?  den første som sender meg en PM så filmen gratis ;D

 

Gisle

 

 

Hehe. Skal innrømme at det ikke er actionfilm akkurat ;D men for meg som skal til Patagonia så syntes jeg den var interessant. Mel Krieger er jo en dyktig kar også. De som forventer noe alla TFL blir skuffa ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det stemmer. Bra film syntes jeg selv om det kunne vært mere fisking i filmen. En lugn film med mye poesi av M.Krieger:) Et must for de som skal til Patagonia.

 

Et must, tja det var vel å ta i, et stort gjesp er vel mere riktig ;)

 

Noen som vil ha filmen?  den første som sender meg en PM så filmen gratis ;D

 

Gisle

 

 

Hehe. Skal innrømme at det ikke er actionfilm akkurat ;D men for meg som skal til Patagonia så syntes jeg den var interessant. Mel Krieger er jo en dyktig kar også. De som forventer noe alla TFL blir skuffa ja ;)

 

 

Litt tøft da, hver gang det begynner å ligne på en frekk fiskescene så skal Mel hjem til ranchen for å være melankolsk, spise svære oksesteiker og drikke vin. ;D ;D

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva er det som gjelder av regelverk og lokale bestemmelser der nede?

 

Ang. regler så er det kun C&R. Mothakeløse kroker trenger man ikke etter det jeg har hørt. Fisket avsluttes når det blir mørkt(ca kl 20.00) Det er kun disse relgene jeg har fått info om. Fint om andre kan komme med linker og info om fiske i Patagonia.

 

Tror det er påbudt med mothakeløse kroker, men det går fint å klemme inn mothakene på dine vanlige kroker. Mothaken har lite å si for krokingen.

 

Fisket i elvene er tilnærmet gratis(hvis man ikke skal fiske sjø-ørret). Kjøper statskort, så kan man fiske i samtlige ørretelver i Patagonia. Koster 200-300 kr for en sesong. Problemet er tilgangen. Du har ikke lov til å krysse privat eiendom, men må bruke broer og andre offentlige tilgangspunkter(de er skiltet) for å komme ned til elva. Men det holder i massevis for en 3-4 ukers tur. Mange gode elver innen rekkevidde der veiene ofte krysser elva. Ulempen er at du ikke får fisket fine plasser som øvre del av elvene Malleo(Tres Picos) eller Quillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...