Gå til innhold

Slate Viper Trout snelle


Anbefalte innlegg

Er der nogen af dere, som har denne snelle, og kan fortælle mig, om den er værd at investere i...???

 

Prima har et før-juleudsalg, hvor den er sat ned til bare 399kr....

 

Torben

 

Det der var billig synes jeg! Satt ned fra 1299,- :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

En kamerat av meg har hatt den en god stund

jeg har selv også prøvd den ...flott snelle du blir nokk fornøyd med!

 

alt i alt så er stangen viktigst uansett,  snelle er bare noe og ha snøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg den for en uke siden.

Kan informere at jeg har brukt Sage og Redington sneller frem til nå og kommer nok til å gjøre det i fremtiden også. Men for den prisen er det en fantastisk snelle. Kanksje litt "stor" til noe lavere en #4 line og på #6 blir den litt liten igjen.

Etter å ha tørrkastet med den denne uken har jeg oppdaget at bremsen justerer seg litt selv, gjorde butikk oppmerksom på det og fikk da ny pakning og nå ser det ut til å fungere slik den skal.

Hadde ikek vært i tvil, løp å kjøp ( mange) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

alt i alt så er stangen viktigst uansett,  snelle er bare noe og ha snøre på

 

Snella er nok ikke bare noe å ha snøret på... Ei god snelle er et veldig nyttig verktøy når man kjører stor fisk...

 

ikke uenig, men da bør det være snakk om veldig stor fisk, som man kan feks løpe på som laksefisker. ørret? det skal vel være svært elendig snelle til for at det skal gå gæli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Eneste problemet som kan dukke opp da er jo vist snella kiler seg. Og da skal snella være jææææævli dårlig. Er det dårlig brems på snella, så er ikke den no stort problem, da man bare kan bremse med handa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden hadde jeg ei snelle som går for å være bra. Bremsen kjørte seg helt vrang under kjøring av en fin ørret. Det begynte å lugge, noe som førte til fortomsbrudd. Snøret ble tatt av snella omgående, og snella kasta i nærmeste søppeldunk ved første anledning. Snella er ikke bare et sted for å oppbevare snøre.

 

Må understreke at jeg ikke har noen erfaring med Slatesnella som er nevnt, og at dette ikke er kritikk til denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

En av mine favorittsneller går også for å være veldig bra. Den kostet 2500,- før, men nå koster den 1290 eller noe. Hvorfor snakker ingen om de helt utrolige dårlige bremseegenskapene til denne snella?? Jo fordi den er jevlig kul. En snelle er ikke bare noe å oppbevare snøre på. Den må være bra også ikke sant? Men hvis den kul og dyr driter de fleste i alt dette;) Viper snella er kul og selv om den har en litt dårlig brems kjøpte jeg den fordet gitt. Men prisen er ikke 399. Før du er ferdig utlogget koster den 490.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Viper'e. Synes det er gode sneller med god brems. Bremsen løsnet til å begynne med, men det ble borte da jeg fikk en ny pakning fra butikken. Etter det har det aldri vært noe feil å sette fingeren på.

Synes de er verdt veiledende pris også, og har vært å kjøpt et par på tilbud.

Noen skriver om at sneller kiler seg og har dårlig brems. Det kan ikke gjelde disse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har et par Viper'e. Synes det er gode sneller med god brems. Bremsen løsnet til å begynne med, men det ble borte da jeg fikk en ny pakning fra butikken. Etter det har det aldri vært noe feil å sette fingeren på.

Synes de er verdt veiledende pris også, og har vært å kjøpt et par på tilbud.

Noen skriver om at sneller kiler seg og har dårlig brems. Det kan ikke gjelde disse her.

 

Det var jeg som snakka om kiling, men det var IKKE ment ang denne snella. Har kun hørt mye bra om den, og vist noen lurer på om dette er et bra kjøp for 399 så sier vel svaret på det seg selv. Dette er SELF et meget bra kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorden man snur sveiva på viperen? Sveiver med høyra jeg.

Mvh

 

Hei

 

Sveiver med høyre selv, og har kjøpt meg en Viper snelle. Er meget godt fornøyd hitill, og han jeg kjøpte den av han mente tyngdepunktet blir bedre for en høyresveiver, så det funker bra! ;) Har bare brukt den et par ganger og jeg vil bare si at når det er så billig er det et klart røverkjøp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Den beste brems en kan få tak i, er hånden uten tvil! .. samt ingen brems kan bli bedre en hånden!!

du kan med letthet øke eller minske presset umiddelbart ...det kan ingen brems gjøre..

Joda en gang i blandt er det bra med en super snelle til kjøring av stor fisk, men de blir sjeldnere for hver dag som går..så det skal nokk bremsen holde plenty på Viper snellen ..

 

 

1/Flua

2/fortom

3/Fluesnøre

4/Fluestang

5/Snelle til Fluesnøret

 

Angrer på mangen kjøp av dyre fancy sneller..sku heller brukt dem på andre ting..

 

;D

 

De hadde større lakser/Ørret før men var det brems på dem snellan? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...