Gå til innhold

Flugfisk i Norden med sterk utgave!


.JB

Anbefalte innlegg

Det er mange som mener Flugfiske i Norden (FiN) er et kjedelig blad - for å si det forsiktig. Men er dere innom kiosken så ta en titt på utgave Nr 5/6 (dobbeltnummer). Sterk oppgradering av reportasje lay out, og masse snaesent stoff for såvel nostalgikere som eksperimentelle. Selv skal jeg nå kaste meg over en firesiders artikkel om hvordan man kan imitasjonsfiske en vårflue som hopper bortover en hissig elv! Fine bilder, litteraturreferanser og masse tips. Det får være dagens lille reklame. Gjør dog oppmerksom på at jeg ikke har noen økonomiske forbindelser til bladet, annet enn at jeg betaler mitt abonnement.  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp, her blir det fort tomt i hyllene. Det er ikke så mange eksemplarene som tas inn til hvert utsalg. Det er slett ikke alle som tar seg bryet med å ta inn bladet i det hele tatt. Noe av det mest seriøse som gis ut om fluefiske etter min oppfatning.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Gustavsson/ "og de nye gutta" er helt klart en fin strategi for FiN. Med Johan og Ulf B med flere som pådrivere, og Thommy som redaktør, så er dette kanonbra!

 

Alle bør abbonnere noen år på Flugfiske i Norden. Her er det så mye bra av både tilbakeblikk og syn framover i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flugfiske i Norden har da aldri vært kjedelig?

 

En finner ikke bedre kvalitet i løssalg enn FiN uansett tema.

 

Hver utgave er jo rene kunstverk sammenlignet med resten av røkla i Narvesenhyllene!

 

Og helt enig i at siste nr er SUPERT og at Thommy Gustavsson løfter bladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss støtte støtte Fin med å tegne oss som abonnenter og glemme at redaksjonen ligger i Sverige. Det er ikke marked for eget fluefiskeblad med flere utgivelser per år bare for Norge. La oss heller påvirke det redaksjonelle med enda mer stoff fra og om Norge og det gjør vi best med å bli en størst mulig del av bladets lesere.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har abbonert på FIN i mange år og er kjempefornøyd! :D

Anbefales!

 

Abonnerte i en lang periode men sa opp etter en opprydning i mine tidskrifter, siden jeg abonnerte på alt fra tyske Fliegenfischer til J &F og VL:)

 

Men FiN har jeg alle utgavene av siden først på 90 tallet, J&F og VL kjøper jeg derimot nesten aldri ;)

 

Tegner meg som FiN abonnent nå ! http://www.flugfiskeinorden.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg betalte NOK 78,- for siste nummer i kiosken. Skal tegne abbonement og det koster SEK 415,-, med dagens kurs skulle det i norske bli ca 360,- for 5 utgaver.

 

Jens

 

Takk for hjelpen, rbk01 :)

Hvis jeg har regna sånn nogenlunde riktig er det ikke mye å spare på å abbonere, kun fordel med å få den

rett i postkassa.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerer den ensartede jubelen over dette siste nummeret for 2007 og det kan jeg ikke stille meg bak. Som ørretfisker med enhånds fluestang, så finner jeg nesten ikke noe stoff for meg. Bladet er gjennomsyret av artikler om lakseelver og laksefiskerhistorier. Føy til en spennende... artikkel om gjeddefiske!?! og noe annet ræl så blir det i sum lite spennende. Kun noen få halvt interessante artikler om ørretfiske. 

Hvis redaksjonen tror at jeg lar meg trigge av en bilde for bilde bindebeskrivelse på å binde Muddler Minnow så tar de feil.

Personlig så synes jeg dette var årets mest skuffende utgave og i år er nok siste året jeg kjøper alle utgavene.

 

>:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...