Gå til innhold

Iskalde knær pga vading


FinnMyhre

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny vadebukse i år og selv om jeg er fornøyd opplever jeg et lite problem som sikkert flere enn meg har opplevd. Knærne mine blir iskalde,selv om jeg har både stilongs og fleecebukse under. Den gamle buksa hadde påsydd forsterkninger over knepartiet og dette må ha hjulpet,for den holdt knærne varme. Det tar faktisk ettpar timer før knærne er normalt varme igjen etter buksa er av. Så derfor lurer jeg på om noen har fiffige løsninger som jeg ikke har tenkt på. Forslag taes imot med takk. Mine tanker så langt :

1 Klippe ullsokker og bruke som knevarmere ( fare for at de sklir ned?)

2 Sy gryteklutene til fruen på fleecebuksa (satser på julegryteklutene etter jul isåfall.... ;D)

3 Få sprøyta 14 botoxsprøyter inn i hvert kne. (Det må vel isolere? ;D)

4 Forslag??

 

Mvh Finn Myhre

God jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Hvis du går på et apotek så selger de sånne kne varmere som disse

håndball spillerene bruker ...bruker dem selv...helt genialt!

Blir du kald når du bruker dem så trenger du nye knær ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene:-) Tror jeg i første omgang kommer til å prøve ullsokker. Disse er jo gratis i og med at jeg har flere par. Det gode er jo at den delen jeg må klippe bort er den som slites først. Ganske mange som begynner å bli smått gjennomsiktige under hælen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene:-) Tror jeg i første omgang kommer til å prøve ullsokker. Disse er jo gratis i og med at jeg har flere par. Det gode er jo at den delen jeg må klippe bort er den som slites først. Ganske mange som begynner å bli smått gjennomsiktige under hælen ;D

Dersom det er skikkelig ille, så lag en strømpe (gjerne tettsittende av en gammel ullsokk), putt en liten varmepute under ( en slik som kan brukes i en vott, og som aktiviseres ved et trykk), når det begynner å bli plagsomt kaldt er det bare å trykke på puta, og du har en til to timer med god varme.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Hafstad

Hvis du går på et apotek så selger de sånne kne varmere som disse

håndball spillerene bruker ...bruker dem selv...helt genialt!

Blir du kald når du bruker dem så trenger du nye knær ;D

 

Funker som faen, bare ikke kjøp de ,med pute i... Du får noe fra et merke som  heter Seal Skinn, som er laget for dykkere som dykker med tørr drakt om vinteren/kaldt vann som skal være veldig bra, er kansje verdt og prøve,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt knebind funker, men ikke kjøp for trange! Dvs gå opp en str i forhold til hva en fysioterapeut ville anbefalt! Knebind er elastiske og tiltenkt som støtte ved bevegelse. Står man derimot stille med stramme/trange knebind hindrer man blodsirkulasjon - og da blir man ikke varm!   

 

Personlig vurderer jeg derimot å kjøpe noen nye neoprenvadere, da jeg har tenkt meg ut på SØ-turer over nyåret. Orker ikke vente på fjærmyggen lenger.  :)

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...