Gå til innhold

Kampåa


Lars_

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle prøve å slenge stanga litt i Kampåa til våren.

 

Har også sett at det finnes enkelte forumsbrukere her, som holder til i nærheten av denne lille elva ;)

 

Har dere noen tips om fine fiskeplasser langs elva, hva som klekker der, ol. ?

Ville vært supert!

 

Pfh. takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska ,mye her for ca 15 år siden. Flott elv med et sinnsykt innsektliv, ihvertfall den gangen.Opplevde min største døgnflueklekking noensinne i akkurat denne elva, det var "amerikanske tilstander" for å si det mildt .Gikk mye i Baetis tidlig i sesongen(mai/jun) og streamer på kvelden når det ikke vaka.Var ikke så inn i døgnflueartene på den tiden men jeg trur ihvertfall at det var baetis str 14-16.Vet ikke hvordan  elva er idag desverre, og plassene kjenner jeg vel ikke igjen før jeg drar dit.

Gi rapport når våren kommer a.Hadde vært artig å høre hvordan de står til de borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i denne elva. Kjempefin og variert elv, med alt fra kulper, stryk og hurtigrennende vann oppe i øvre delene, til sakteflytende og gjengrodd nede i kulturlandskapet i bygda. Elva har potensiale, men du skal fiske lenge og ha flaks får å få noe over halvkiloen. Snittet er sikkert ikke mer enn 150 gram. Fine og til tider heftige klekkinger, og det begynner tidlig. Utpå sommeren pleier som regel vannet å bli for varmt, og vannføringen for lav til at det er noe action. Om du gidder er det bare å ta turen og drive litt uttynning, noe annet kan du ikke forvente. Flott elv for ferske fluefiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i denne elva. Kjempefin og variert elv, med alt fra kulper, stryk og hurtigrennende vann oppe i øvre delene, til sakteflytende og gjengrodd nede i kulturlandskapet i bygda. Elva har potensiale, men du skal fiske lenge og ha flaks får å få noe over halvkiloen. Snittet er sikkert ikke mer enn 150 gram. Fine og til tider heftige klekkinger, og det begynner tidlig. Utpå sommeren pleier som regel vannet å bli for varmt, og vannføringen for lav til at det er noe action. Om du gidder er det bare å ta turen og drive litt uttynning, noe annet kan du ikke forvente. Flott elv for ferske fluefiskere.

 

Har vært der et par ganger før, og i likhet med deg har jeg forstått at det er mest smått å få. Men det kan jo være moro det også :) Jeg synes elva er veldig fin, og det blir en slaks liten koseelv ;D

 

Men vet du om noen fine plasser?

PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så har jeg ikke noe tips om hvor det er noe større fisk enn andre plasser Ullsokken, men elva er finest oppe i skogen. Elva følger grusveien oppover og forbi skianlegget. Finn deg en fin kulp. Jo høyere opp jo finere. Gjerne trask innover fra der veien stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så har jeg ikke noe tips om hvor det er noe større fisk enn andre plasser Ullsokken, men elva er finest oppe i skogen. Elva følger grusveien oppover og forbi skianlegget. Finn deg en fin kulp. Jo høyere opp jo finere. Gjerne trask innover fra der veien stopper.

 

PS! Fra nå heter jeg Lars Olav. Ikke Ullsokken  ;D

 

Laget meg signatur, (på tide)  :)

Hvor fikk du Ullsokken fra, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...