Gå til innhold

Pool 12 Easy rider


Fastfisk

Anbefalte innlegg

hei.

 

kjøpte denne selv etter at min gamle belly tok kvelden i fjor sommer. har dessverre ikke fått prøvd den enda, men den ser bra ut. det som jeg liker best med den er at rumpa kommer opp fra vannet, slik at det ikke blir så kaldt.

 

et minus er at den kanskje at litt stor plass i sekken i forhold til det jeg er vant til.

 

arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har også bestilt en slik båt. Fikk tlf fra dem i dag og den er ikke på lager, men kunne få denne "kinetic cobra boat" isteden. Er det egentlig samme båt? noen som vet. ikke det at jeg trenger den enda da er jo over 1 meter snø her. Hadde bare vært artig å visst det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne i stedet for jeg også... Den ser ikke så verst ut faktisk, tror det blir bra jeg!

Håper bare glidelåsene på trekket og slikt holder... Hvor hardt skal jeg egentlig blåse opp slike båter?

Skal de være knallharde, eller lønner det seg å la det være litt slakk i pontongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne tråden. brukte belly mye i fjord, men den eg har, sitter eg ganske langt nede, dette går ut over kasting, og ikke minst frostskader på område vi ikke snakker om. er det noen som har noen gode råd om å komme seg over vanne?

 

selv har eg tatt tykk isopor, og trekt rundt plast. men dette lager "gnikse lyder" noe eg vil tru ikke er heldig nor du jakter på den lettskremte ørretten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka med denne? Billig, men uten pumpe og svømmeføtter

http://www.bergenaktiv.no/default.asp?pg=Info&pID=327&openMenu=true&menuID=106

 

Denne har en U-form, noe som gjør den noe tyngre å komme seg frem med... I tillegg så ser det ut for meg at du blir sittende med rompa i vannet.. Noe som fort kan gjøre det kaldt i stompen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat gikk sammen og bestile to båter. Skulle egentlig ha pool 12, men den var de tom for så vi fikk kinetic sin i stedet http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=32541

 

Den er i utgangspunktet dyrere enn pool sin båt, uten at jeg vet hvorfor. Vi betalte 1200 kroner pr. båt inkludert pumpe og svømmeføtter. Frakten kom på til sammen 300 kroner. Dvs jeg fikk meg en belly til 1350 kroner, noe jeg sier meg ganske fornøyd med. Har ikke fått testa båten enda, så kan nok ikke si noe om kvaliteten... Men når båten opprinnelig koster 2700 spenn så må da den være bra?

 

Eneste jeg er usikker på er svømmeføttene, som er noen korte stumper med snøring på... Noen som har erfaring med de? Og hva skal jeg kjøpe i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill anbefale modeller med oppdelt hovedkammer pluss sittepute, og oppblåsbar ryggstøtte.

Har selv hatt en litt skremmende opplevelse i en Ron thompson U ring. Den har 1 hovedkammer og oppblåsbar ryggstøtte. Merket ikke at lufta sakte lakk ut og når jeg var godt utpå med fralandsvind var det jævlig slitsomt og komme seg inn mot land i en flytering med  ca 50% luft i kammeret. Du får deg en liten støkk  :o og så blir du usansynelig støl ;D

 

Så kjøp deg skikkelig kvalitet og bruk flytevest det er ikke gøy å drukne....

 

 

ps! billig flytering selges... meget sikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kinetic sin, helt konge! Er veeldig lik Pool sin.

 

Tror Tore har rett her ang samme fabrikk. Gleder meg til å bruke den, sitter høyt og fint og har flere luftkammere :) Flere kammere er et MUST langt ute i sjøen spør du meg! Tenk sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...