Gå til innhold

Sesongen i gang!


Spenolsen

Anbefalte innlegg

Altså......  >:( >:(

 

Bor dere i syden eller ? Her skal man vel ikke høyere opp en 150 m.o.h før isen ligger tykkt ennå.

Noen som vet om det finnes noen områder på østlandet med "isfritt" eller vakende fisk i elv allerede?

Verker i kastearmen

 

Ta deg en ferie til solfylte Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Just det. 2 öringar som fölll offer för en yellow humpy. Dagen efter fick 2 st på dryga kilot erfara humpyns förrädiska appeal. Mest roande var dock de 3 småöringarna som jag fick under dag 2. Återväxten är således tryggad. Givetvis slapp alla fiskar att ens lämna vattnet.

  De lugna vaken av en "trygg" kilosöring  i sakta mak, oventandes om den slemme fiskaren. Musöronen på träden och den spirande ljusgröna grönskan - vilken ynnest att ha fastnat i sådan livsstil.

  Min lilla bäck som de flesta rynkar på näsan åt....      ..kan de göra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

DER var jeg og igang!

To ørretpinner lot seg lure av en myggklekker :D

 

*tilfreds*

 

Det var da seint for myggfiske!  ;) Lurte noen små idag jeg også, og fikk en regnbue på rundt 8 hekto på en døgnflueklekker i går.

Vi henger litt etter her oppe skjønner du  ;)

Snakket med en eldre kar fra Rana.. Han sa at dette var den varmeste vinteren på leeenge. "Hain kom jo ikkje længre ned enn t -20"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER var jeg og igang!

To ørretpinner lot seg lure av en myggklekker :D

 

*tilfreds*

 

Det var da seint for myggfiske!  ;) Lurte noen små idag jeg også, og fikk en regnbue på rundt 8 hekto på en døgnflueklekker i går.

 

Myggfiske er da basisen hele sesongen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER var jeg og igang!

To ørretpinner lot seg lure av en myggklekker :D

 

*tilfreds*

 

Det var da seint for myggfiske!  ;) Lurte noen små idag jeg også, og fikk en regnbue på rundt 8 hekto på en døgnflueklekker i går.

 

Myggfiske er da basisen hele sesongen :)

 

Joa, men noe lei av det etter de enorme klekkingene i mars\april...blir liksom ikke det samme igjen seinere i sesongen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at fjærmyggen er større tidlig i sesongen, mens den er mindre senere utover året.

Fikk huka tak i en mygg ved vannet og den var vel rundt #20/#24

 

Våren her starter i slutten av mai så nå har jeg bilen stående på 24/7 for å få fart på den globale oppvarmingen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...