Gå til innhold

HvorHvemHvordan


kenne_th

Anbefalte innlegg

hmmm...ja..har tenkt på det, mne får håpe det ikke så farlig om jeg ikke snakker med noen...dt er et privat vann som det faktisk var fisk i for noen år siden :P :P

 

Du MÅ nok snakke med noen...

Det er faktisk ganske kriminelt (miljøkriminalitet) å sette ut arter der man ønsker selv uten tillatelse. Jeg er litt usikker på hvordan loven er ved private vann, men regnbue tipper jeg ikke er lovlig pga redsel for smitte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er slik at du ikke får kjøpt fisk uten vedtak og godkjenning. Men du kan jo prøve, for det er egentlig en spennende tanke  :)

 

Men har du målt Ph i vannet da, du finner endel stoff om hva som skal til for at fisken skal trives, samt at det er vel en grunn til at fisken forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vil du nok aldri få lov til å sette ut fisk i et fisketomt vann. Om det er privat spiller ingen rolle..

Man bør huske på at en del akvatiske arter finnes kun i fisketomme vann og at det kanskje nettopp i ditt vann finnes noen veldig sjeldne dyr.. Det er ikke så mange fisketomme vann med litt størrelse igjen, så jeg ser i hvertfall nytten av å la slike vann være :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ingen ekspert på området rundt forvaltning men tipper det heller mot miljøkriminalitet om du setter ut fisk uten tillatelse

Tar jeg veldig feil nå eller?

 

øøhh... er ikke alt i norge kriminelt så lenge det ikke går gjennom minst 1 år med behandlingstid i kommunen???    :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spredning av  parasitter, endring av artssammensetning (utryddelse av sjeldne arter, p.g.a predasjon) osv.. fra et økologisk ståsted er det ikke vanskelig å forstå hvorfor man IKKE skal sette ut fisk i fisketomme vann, om det er aldri så fristende.. Faktisk en  meget viktig lov.. (ørekyt er skrekkeksempelet, hvor den ble forvekslet med ørretyngel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...